AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
Melding på NTB: Regjeringen foreslår at det blir gitt fullmakt til nedsalg i selskapene SAS, Secora og Entra Eiendom.
Regjeringen vil foreslå at det får fullmakt til å selge sine SAS-aksjer, dersom det kan skje i forbindelse med en god industriell løsning.
Nå har vel Giske signalisert at SAS har vært til salgs lenge, selv om det først når blir formelt. Og det er jo ikke regjeringens vilje det står på angående SAS, men heller manglende kjøpere
Mer i DN forresten
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2114783.ece
Personlig så tviler jeg sterkt på om SAS blir solgt med det første........
Det er veldig synd for SAS siden regjeringen investerte 6-700 millioner kroner i fjor. Mye av skylden for underskuddene for de siste årene kan vel knyttes til finanskrisen og SAS har ikke fått tid på seg til å snu tallene i pluss. Så det vil jo ta ganske lang tid å selge SAS og jeg har tro på at innen den tid kan de snu skuta
Nå er det jo også sånn at mange store selskaper vil og kommer til å by på SAS i et eventuelt salg. Men likevel så eier jo den svenske og danske staten 2/3 deler så vil et eventuelt salg av dne norske staten gjøre at SAS vil endre på alt? eller vil det meste være som før? Hven tror dere kan være aktuelle?
Det er veldig synd for SAS siden regjeringen investerte 6-700 millioner kroner i fjor. Mye av skylden for underskuddene for de siste årene kan vel knyttes til finanskrisen og SAS har ikke fått tid på seg til å snu tallene i pluss.
Nå er det jo også sånn at mange store selskaper vil og kommer til å by på SAS i et eventuelt salg. Men likevel så eier jo den svenske og danske staten 2/3 deler så vil et eventuelt salg av dne norske staten gjøre at SAS vil endre på alt? eller vil det meste være som før? Hven tror dere kan være aktuelle?
Hvis nogen skal købe SAS, så kræver det vel reelt at de tre stater vil sælge deres aktier - samtidigt!
Hvornår vil det ske? Fra dansk side sker der næppe salg af aktier foreløbigt, da man går og fortryder salg af en række virksomheder, f.eks. Københavns Lufthavne, så et salg af SAS virker ikke til at være på dagsordenen.
Lars
Hvis man ser SAS i et 30 års perspektiv, har jeg som skattebetaler tapt eller tjent penger på SAS ?
Hvis man ser SAS i et 30 års perspektiv, har jeg som skattebetaler tapt eller tjent penger på SAS ?
Man må i et slikt regnskap også skjele til hva var statens hensikt med å være eier i SAS. Denne hensikten hadde nødvendigvis ikke som formål å tjene penger på eierskapet.
Vidar
Den var defintivt bestemt at staten(e) skulle tjene penger på eierskapet ja!
Norge: Ut av SAS i løpet av neste år
Regjeringen går inn for å redusere statens eierandel i SAS fra dagens 14 prosent. Trond Giske og hans departement åpner nå for at flyselskapet kan ta opp konvertible obligasjonlån, istedet for vanlige obligasjonslån.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at verdien må være negativ.
Nå er det markedet som bestemmer verdien på SAS og ikke deg, og de mener markedsverdien til SAS er per idag er verdt NOK 12,8 per aksje....så er det bare gange opp med antall aksjer for å finne totalen
Skal vi se hva kjøperne vil få:
-en samling veteranfly
-forpliktelser ovenfor ansatte som liker å streike
-overta ansvaret for lån på flere miliarder
-dundrende underskudd hver måned
-en samling veteranfly
-forpliktelser ovenfor ansatte som liker å streike
Dummeste jeg har lest på LENGE
Merkelig at det ikke er flyprat sine brukere som fastsetter prisen på flyselskap, og ikke børsmarkedet....:drunk:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.