Refund ved noshow

LN-AND

ScanFlyer Blue
Prøver å få oversikt over hvilke selskaper som gir full refusjon ved ubrukte billetter. Er dette generelt vanlig for fleksible billetter i de fleste selskaper?

Etter hva jeg forstår er dette nedfelt i penalties delen av fare rules. For SAS Plus er dette beskrevet som " AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED". For SAS Plus Saver er det "AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE."

Hvordan er dette på Flex billetter hos Norwegian, og har andre selskaper lignende conditions?

Hadde vært greit med en oversikt over dette.
 
Prøver å få oversikt over hvilke selskaper som gir full refusjon ved ubrukte billetter. Er dette generelt vanlig for fleksible billetter i de fleste selskaper?

Etter hva jeg forstår er dette nedfelt i penalties delen av fare rules. For SAS Plus er dette beskrevet som " AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED". For SAS Plus Saver er det "AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE."

Hvordan er dette på Flex billetter hos Norwegian, og har andre selskaper lignende conditions?

Hadde vært greit med en oversikt over dette.

De fleste store selskapene har mulighet til full refund ved no show hvis man har full flex billetter.

Merk at hvis det er en tur retur pris og du har no show på returen så vil man konventere den brukte billetten til en enveis pris, og du får kun igjen mellomlegget. Dette kan være ganske lite/ingenting med selskaper som ikke har enveisprising typ LH og KLM
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?

Jeg tror sistnevnte. Har latt noen ligge i flere måneder uten at det har skjedd noe, men har alltid tatt kontakt med flyselskapet før billetten går ut.
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?

SAS refunderer stort sett automatisk innen et par uker. Om det ikke skjer er det bare å ringe. (Det kan være litt sløyt å oppdage refusjonene, fordi på noen kredittkortsutdrag online så får refusjonene datostempel for den dagen reisen opprinnelig ble bestilt.)
 
Back
Top