• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Refund ved noshow

LN-AND

ScanFlyer Blue
Prøver å få oversikt over hvilke selskaper som gir full refusjon ved ubrukte billetter. Er dette generelt vanlig for fleksible billetter i de fleste selskaper?

Etter hva jeg forstår er dette nedfelt i penalties delen av fare rules. For SAS Plus er dette beskrevet som " AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED". For SAS Plus Saver er det "AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE."

Hvordan er dette på Flex billetter hos Norwegian, og har andre selskaper lignende conditions?

Hadde vært greit med en oversikt over dette.
 
Prøver å få oversikt over hvilke selskaper som gir full refusjon ved ubrukte billetter. Er dette generelt vanlig for fleksible billetter i de fleste selskaper?

Etter hva jeg forstår er dette nedfelt i penalties delen av fare rules. For SAS Plus er dette beskrevet som " AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED". For SAS Plus Saver er det "AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE."

Hvordan er dette på Flex billetter hos Norwegian, og har andre selskaper lignende conditions?

Hadde vært greit med en oversikt over dette.

De fleste store selskapene har mulighet til full refund ved no show hvis man har full flex billetter.

Merk at hvis det er en tur retur pris og du har no show på returen så vil man konventere den brukte billetten til en enveis pris, og du får kun igjen mellomlegget. Dette kan være ganske lite/ingenting med selskaper som ikke har enveisprising typ LH og KLM
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?

Jeg tror sistnevnte. Har latt noen ligge i flere måneder uten at det har skjedd noe, men har alltid tatt kontakt med flyselskapet før billetten går ut.
 
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?

SAS refunderer stort sett automatisk innen et par uker. Om det ikke skjer er det bare å ringe. (Det kan være litt sløyt å oppdage refusjonene, fordi på noen kredittkortsutdrag online så får refusjonene datostempel for den dagen reisen opprinnelig ble bestilt.)
 
Back
Top