Terskelen er tydeligvis ikke lavere enn at to passasjerer på flighten har reagert på samme hendelse:
http://www.nordlys.no/nyheter/article6037256.ece
Jeg lurer nå på hvilken gudeskikkelse kapteinen har blitt, når jeg ser uttalelser som:
*snakk om kapteinen som har siste ord i alt fra verdensfred, hungersnød og pave-utvelgelse*
Kapteinen får lønna si fra passasjerene som kjører verdens største tillitserklæring: du får ha fullstendig ansvar for meg i 15minutter til 15-18 timer. Kapteinen er fartøyssjef, men det betyr - i min bok - på ingen som helst måte at han dermed er unnskyldt å ture som han selv vil på et
personlig plan. Han kan fly, jeg kan ikke, jeg holder kjeft når det gjelder valg av flaps og landingshastighet. Men at han har ei venninne som jeg finner i en lettere ubehagelig tilstand som han absolutt skal ha i cockpiten, på tross av tilbakemeldinger? Da snakker vi disrespekt, noe jeg ville reagert sterkt på.
Jeg klager ikke på det generelle faktum at det får være passasjerer i cockpiten. Vi på dette forumet flyr nok mer på tre-setet enn de fleste. Men vi er da ikke på utdrikningslag, med utagerende atferd *eller* annet som gjør at andre reagerer på oss. At kapteinen ikke anså denne personen som upassende, når tydelig flere av passasjerene syntes det, mener jeg viser svekket vurderingsevne, sterkt farget av personlig interesse.
Vurderingsevne og kundeservice mener jeg manglet i dette tilfellet. Irrelevant av hva media skriver eller hvordan media legger det fram.