• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Raskt spørsmål...

flyKSU

ScanFlyer Gold
Raskt spørsmål...

Har et lite raskt spørsmål til dere som er litt inne i det her:

Jeg fikk en telefon nå i går om at en avgang som jeg har bestilt meg inn på er kansellert i forveien. Jeg er helt nødt til å komme meg dit jeg skal på samme tid som den opprinnelige avgangen jeg skulle være med, så mitt spørsmål er da - Har jeg krav på hotellrom eller noe hvis det er nødvendig for at jeg skal rekke å komme meg dit jeg skal i tide, og at dette dekkes av flyselskapet? Har jeg også evt. krav på ombooking til en annen avgang, uavhengig av prisen på denne avgangen så lenge det er på samme klasse? (kjipklasse)
 
Re: Raskt spørsmål...

Fra flypassasjer.no:
Dersom flyet ditt innstilles har du krav på:

* forpleining
* hotellinnkvartering der det er nødvendig
* valg mellom refusjon eller omruting av billetten
* standardisert erstatning på mellom 250 euro og 600 euro, avhengig av distansen du skal fly

Unntak: Du har ikke krav på erstatning dersom flyselskapet kan dokumentere at innstillingens skyldes en ekstraordinær omstendighet.
 
Re: Raskt spørsmål...

2 måneder fram i tid. Derfor jeg synes det er litt merkelig at de ringer nå og sier at de har kansellert :drunk:

Vel, jeg fikk tlf fra SAS i slutten av November om at min flight til TFS 29 Juli iår ble kansellert. De hadde ikke fly nok til å starte opp 2 ganger i uka til TFS.
Så da blir det en "melkerute med Spanair fra OSL til MAD med 5 timers venting før turen går til TFS der vi lander kl. 00.15 mot normalt HVIS flyet hadde gått kl 14.30.
Det er IKKE morro når man har med seg små barn, men har man krav på noen erstatning her?
Betalte jo selvsagt ikke noe ekstra for denne omveien til TFS da...

Airbus 330.
 
Re: Raskt spørsmål...

Om du blir varslet minst 2 uker før avgang, får du ingen kompensasjon.
Om det finnes alternativer vil de fleste seriøse selskap kunne tilby et alternativ uten ekstra kostnad for deg, eller tilby full refusjon av billetten slik at du kan finne en annen reisemulighet.
 
Back
Top