Rart...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
På NRK P1 sin trafikkmelding nå før nyhetene klokken 15:00 kunne de opplyse at på grunn av sykdom i Røyken hadde SAS Braathens og Widerøe forsinkelser opp mot 30 minutter mens SAS ikke hadde forsinkelser i det hele tatt. Nå er det også offisielt på NRK - SAS og SAS Braathens er to forskjellige selskaper...men skjønner publikum dette?

Replying to Topic 'Rart...'

Skyldes nok at SAS har andre sjongleringsmuligheter, samt at de ikke er så utsatt ennå. Du skal se at SAS får problemer som alle andre utover kvelden. Ha tålmodighet!:)

Foreløpig er det ifølge internettsiden til OSL kun Norwegian som har to forsinkelser utover kvelden.

Og der kom SK1360 til Trondheim opp som den første SK flighten som er (hold dere fast) 15 min forsinket! :spin:

Er ikke SK til Trondheim en SAS Braathens flight? Trodde SAS kun fløy fra København og Stockholm til Oslo???

ER det ikke slik at SAS Braathens flyr OSL-ARN, og SK flyr ARN-CPH og CPH -OSL ? ?
Må innrømme at jeg har falt litt av gitt opp, men "Fruen" flyr stadig på en "NOT SO" exsotiske destinasjonen ARN fra OSL.

/Geir

Trodde at SK og BU fortsatt brukes. Alle flighter som har "SK" er SAS maskiner ennå. Alle som har BU er vel det samme vil jeg tro. Men det nye er at enkelte avganger til trondheim, Bergen og Stavanger har fått BU flight....og da er dte vel BU-maskiner som flyr. Ingen mix av fly og crew ennå.
Fra nyttår blir alle flyvningene SK-flighter uansett om det er en BU eller SK-maskin som flyr.

Originally posted by DY

Trodde at SK og BU fortsatt brukes. Alle flighter som har "SK" er SAS maskiner ennå. Alle som har BU er vel det samme vil jeg tro. Men det nye er at enkelte avganger til trondheim, Bergen og Stavanger har fått BU flight....og da er dte vel BU-maskiner som flyr. Ingen mix av fly og crew ennå.
Fra nyttår blir alle flyvningene SK-flighter uansett om det er en BU eller SK-maskin som flyr.

Nja, ikke helt.... De "låner" litt på kryss f.eks har "vi " vært turer til Ålesund med SK maskin på BU nummer....

OK, har hørt om det, men har forstått at dette ikke skjer i noen stor grad. Mulig jeg tar feil. Har hørt det har skjedd men mest for å "hjelpe" hverandre.....

Ble sittende 30 minutter og vente i en 737 fra BU i dag pga. syke flygeledere gjorde at vi ikke fikk ta av..

Vet ikek hva som er årsaken men foreløpig kan SK også fly på BU nummer, mens BU kun flyr på BU nummer, da vil SK nummeret byttes ut med et BU2xxx nummer. Navngivingen er blitt svært forvirrende siden utsettelsen av den formelle SAS Braathens.

Back