Refererer til tidligere tråd hvor jeg kom med spørsmålet;
På min nylige tur på kryss og tvers over Norge, hadde jeg enda en 737-700 på vei hjem. LN-TUL var det denne gang, og i det motorene ble ruset for avgang hørte jeg denne karakteristiske lyden nok en gang. Satt på samme rad som forrige gang jeg hørte lyden, rad 5 ved vinduet. Eneste forskjellen er at jeg satt på andre siden (i fjor satt jeg på høyre, i år på venstre). Igjen forsvant den gradvis til vi "leveled out" på nær marsjhøyde.
Jeg fløy LN-TUH 2 dager før, den hadde ikke denne lyden. LN-TUK hadde heller ikke denne lyden i fjor, da var den LN-RNO.
Og best av alt; jeg har video med lyden
http://www.youtube.com/watch?v=T3WWgDmKX28
Forklaring, anyone?
.... jeg fløy med to forskjellige varianter B737-700 i sommer, -TUK og -RNO. -RNO hadde en særegen "strømlyd" under climb, mens -TUK var lydløs i forhold. Er det forskjellige motorer på disse flyene? I såfall hvilke?
På min nylige tur på kryss og tvers over Norge, hadde jeg enda en 737-700 på vei hjem. LN-TUL var det denne gang, og i det motorene ble ruset for avgang hørte jeg denne karakteristiske lyden nok en gang. Satt på samme rad som forrige gang jeg hørte lyden, rad 5 ved vinduet. Eneste forskjellen er at jeg satt på andre siden (i fjor satt jeg på høyre, i år på venstre). Igjen forsvant den gradvis til vi "leveled out" på nær marsjhøyde.
Jeg fløy LN-TUH 2 dager før, den hadde ikke denne lyden. LN-TUK hadde heller ikke denne lyden i fjor, da var den LN-RNO.
Og best av alt; jeg har video med lyden

http://www.youtube.com/watch?v=T3WWgDmKX28
Forklaring, anyone?