- Rakk ikke flyet – leide en 737

Re: - Rakk ikke flyet – leide en 737

Ja, eller som mitt poeng var, at cruiseselskapet betaler og at pax blir belastet av cruiseselskapet :) Enklere for et cruiseselskap å skaffe fly på kort varsel enn privatpersoner. Men uansett, dette blir spekulasjoner. Ville bare si at det er mye som kan ligge bak :)

hehe, enig i det. Ser for meg en litt stresset passasjer stå i serviceskranken og vifte med kredittkortet og prøve å chartre et fly.

Fløy faktisk med LN-RRM på flighten før maskinen gikk til Svalbard. I det tidsrommet har vel SAS ofte en del maskiner stående parkert.

Det kan jo hende at disse 15 passasjerene hadde kjöpt ett cruise med fly i pakken og en forsikring mot denne typen av hendelser og da må kanskje rederiet eller rederiets forsikringselskap stå for kostnaden. Tilbakebetaling av billettene for 15 pax på ett cruise i denne prisklassen kommer vel til å svi mere enn hva det kostet å chartre ett fly for å få de opp til LYR, pluss ett bra rykte som tidligere nevnt her. Jeg vet ikke om det er noen som kan si noe om denne teorien.

Back