• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Rakk ikke flyet – leide en 737

Re: - Rakk ikke flyet – leide en 737

Ja, eller som mitt poeng var, at cruiseselskapet betaler og at pax blir belastet av cruiseselskapet :) Enklere for et cruiseselskap å skaffe fly på kort varsel enn privatpersoner. Men uansett, dette blir spekulasjoner. Ville bare si at det er mye som kan ligge bak :)

hehe, enig i det. Ser for meg en litt stresset passasjer stå i serviceskranken og vifte med kredittkortet og prøve å chartre et fly.
 
Re: - Rakk ikke flyet – leide en 737

Fløy faktisk med LN-RRM på flighten før maskinen gikk til Svalbard. I det tidsrommet har vel SAS ofte en del maskiner stående parkert.
 
Re: - Rakk ikke flyet – leide en 737

Det kan jo hende at disse 15 passasjerene hadde kjöpt ett cruise med fly i pakken og en forsikring mot denne typen av hendelser og da må kanskje rederiet eller rederiets forsikringselskap stå for kostnaden. Tilbakebetaling av billettene for 15 pax på ett cruise i denne prisklassen kommer vel til å svi mere enn hva det kostet å chartre ett fly for å få de opp til LYR, pluss ett bra rykte som tidligere nevnt her. Jeg vet ikke om det er noen som kan si noe om denne teorien.
 
Back
Top