Rådyrt for SAS å gjenåpne flyrute

Re: Rådyrt for SAS å gjenåpne flyrute

Originally posted by Farmer

OG, om det nå hadde vært riktig spenst i lanseringen , hadde SAS skaffet nok materiell til å operere JFK-OSL-BKK med gjennomgående rutenummer. Mange fluer i en smekk kunne man ha fått der :spin:

Har lagt den samme ideen ut en gang før og må si meg enig med deg. Må da lønne seg i forhold til flåte utnyttelse og nytenkning å plassere to fly på Osl som flyr gjennomgående. Med daglige avganger til New York kunne man varriert med flere destinasjoner østover.

Håper for SAS sin del at de ikke plasserer kun ett fly på Oslo for utelukkende å fly til EWR. tror det er et gitt taps prosjekt!!!!!

Ryktene går på 5 B757/767. Ikke sett noen anslå hvor mange av de to typene en tenker seg. Men hadde man satset på OSL-EWR hadde nok B767 vært å foretrekke da den har bedre komfort en konkurrenten......

Originally posted by DY
Ryktene går på 5 B757/767. Ikke sett noen anslå hvor mange av de to typene en tenker seg. Men hadde man satset på OSL-EWR hadde nok B767 vært å foretrekke da den har bedre komfort en konkurrenten......

Var ikke 752 skrinlagt da? Håper på 767 med 2-1-2 seating foran og 60"pitch

YES!!! 2-1-2 hadde vært stilig. Har ikke CO det på sine 767?

Det har de.
Kanskje 2-1-2 på 330 og 340 hadde vært noe også:thumbup
Setebredden på bussene er vel ikke der SAS har mest å hente, men pitchen må gjøres noe med ASAP. Den boksen under setet foran er ikke god å ha bena i:naughty:
Eller hva med å være blandt de første i saueflokken, ikke bare sist eller nest sist, og gjøre som VS, en råbra biz-klasse! SAS bør ikke sammenligne sin biz med selskap som LH, BA, UA og AA, som jo har en klasse høyere (1.st). De bør sammenligne seg med selskap som har biz som sin høyeste, f.eks VS, CO og DL. De to førstnevnte har jeg ikke prøvd, men som jeg skrev et annet sted, setene på T7 til DL er milevis over SAS.

Enig... Kanskje med unntak av LH`s nye biz-klasse. Den kan nok være et bra mål. Servicemessig føler jeg at SAS har et topp produkt - ofte på grunn av at de nettopp ikke må legge seg et nivå under sin egen 1. klasse.

Servicen har jeg aldri klaga på hos SAS, men den har vel forfalt litt de siste årene.
Har ikke helt tro på de nye setene til LH heller. Pitchen er bare 48". Man skal ikke se seg blind på pitch, men den forteller litt om hvor skrått setet er når det er i "flat" posisjon. Tror aldri jeg hadde fått sove der. Både de nye biz-setene til LH og KLM har fått mye pepper fra folk!

20. desember flyr jeg AF 772 fra ATL til CDG. Jeg fikk beskjed om at det var den gamle config'en, men i følge flyertalk blir det den nye. Uansett har jeg sete 4A, noe som burde gi en bra tur;)

SAS har forresten noen gode tilbud fra USA til Skandinavia. Østkysten-Norge for 750 dollar. Legg på 400 dollar for øko extra, eller 950 dollar for biz. Vurderer å ta en tur på C-klasse og legge bonuspoengene på Milage Plus kontoen min:)

Sliter litt med å få linken klikkbar.

http://www.scandinavian.net/EC/Appl...9693A49D2_9B2E1A5811A569AE%26MKT%3DUS,00.html
(Saann!! :up: Mvh LN-MOW (snikende admin) )

Her i Stavanger reiser det folk til Houston hele tiden. Da må man reise med KLM. Hvorfor ikke opprette en SAS-rute dit? Trenger ikke gå hver dag. Dersom dette gjøres "i samme slengen" som man oppretter en rute til New York får man utnyttet flyene bedre og man stjeler passasjerer fra KLM. 99% av de som reiser Stavanger - Houston er forretningsreisende og mange reiser på business også - gode priser altså.

Fatter ikke at SAS sitter stille og ser på dette.

3 dager i uken til Houston og 4 dager i uken til New York hadde jo vært en løsning. Houston-ruta kunne f.eks. gått fra Sola mens New York kunne gått fra Gardermoen.

Da hadde vi fått en og annen wide-body tur mellom Gardermoen og Sola også - det hadde jo vært litt tøft!

Noen som vet hvor mange passasjerer KLM har mellom Stavanger og Houston på et år?

:biggrin

Måske der var mere ide i at lade ruten gå CPH-SVG-IAH (som i gamle 747 dage hvor JFK maskine startede i CPH og hoppede via GEN/BGO/GOT inden turen til JFK) på den måde får man nonstop fra SVG, og mulighed for feed fra resten af SK netværket i CPH

Siste rykte nå er at SAS har skrinlagt planene om ekspansjon på langrutene. Istedet er det helomvending og nedbygging av LH segmentet. SAS vil heller satse på feedertrafikk til partnerhubs. Hvilket tidsaspekt det opereres med er usikkert. Ellers ryktes det at fire 737 parkeres ASAP, samt hele MD-90 flåten over noe lengre tid.

Moro.

Originally posted by Concorde
Originally posted by EB
Hva er bra med JFK - unntatt spottermulighetene?

Ingenting!

Nja, man kan jo få en opplevelse for livet hvis man prøver å ta sub'en utover dit; gjerne med en stor og tung koffert på slep.

Originally posted by gromit
Siste rykte nå er at SAS har skrinlagt planene om ekspansjon på langrutene. Istedet er det helomvending og nedbygging av LH segmentet. SAS vil heller satse på feedertrafikk til partnerhubs. Hvilket tidsaspekt det opereres med er usikkert. Ellers ryktes det at fire 737 parkeres ASAP, samt hele MD-90 flåten over noe lengre tid.

Moro.

Oh for fucks sake! Kan de ikke snart tage en beslutning. Det er for så vidt ligegyldigt hvilken - just make you mind up!

SAS i et nøtteskall. Virker ikke særlig gjennomtenkt. Sikkert noen som har kastet en terning igjen.... Med forbehold om at dette stemmer da...

Moro.

Jeg håper da virkelig ikke at dette er tilfelle, snakk om å dekke bordet for f.eks. Continental. Og når vi får høre at det er intercont som virkelig går bra høres dette litt rart ut, jeg krysser fingrene for at dette bare er et rykte og ingenting annet.

Originally posted by Falcon
Originally posted by Concorde
Originally posted by EB
Hva er bra med JFK - unntatt spottermulighetene?

Ingenting!

Nja, man kan jo få en opplevelse for livet hvis man prøver å ta sub'en utover dit; gjerne med en stor og tung koffert på slep.

Sub'en er for fattigfolk :p

Originally posted by DY
SAS i et nøtteskall. Virker ikke særlig gjennomtenkt. Sikkert noen som har kastet en terning igjen.... Med forbehold om at dette stemmer da...

Vel, ikke sikkert det er så dumt om det er ledd i tilpasningen til å bli et mateselskap for LH på langrutene. Nå har vel SAS ledelsen etterhvert vist at de ikke makter å oppnå lønnsomhet på langrutene, og da er det kanskje like greit å inngå tettere samarbeid med LH, om LH vil da. Det burde jo berede grunnen for på et senere tidspunkt å bli kjøpt opp av LH. Årsaaken til manglende lønnsomhet i SK er sikkert mange og kompliserte. Selv mener jeg nok at den kompliserte strukturen hvor man i god politisk tradisjon fordeler oppgaver og funksjoner mellom tre land, med tilhørende dublering av oppgaver, er usedvanlig fordyrende. Kombinert med en tradisjon for sterke og lite fleksible fagforeninger, hvor det å stå på kravene er viktigere enn å oppnå lønnsomhet. Glad jeg ikke sitter i ledelsen i SAS. Selv tror jeg innlemming i LH kunne være veien å gå. Det virker jo som KL-AF funker greit::biggrin

Moro.

...og hvor kommer dette rygte fra?

Tror personligt ikke der er den store substans i dette - dette er helt i modsætning til hvad vi hører fra gode og pålidelige kilder internt i SAS. Man kan mene hvad man vil om administrationen i SAS, men helt vanvittige er de jo heller ikke, så man først arbejder med en løsning og så fra den ene dag til den anden går i en helt anden grøft!

Back