Radom Air Show - Polen

AggTouchdown

ScanFlyer Gold
Kom tilbake fra fem varme dager i Polen i går natt, temperaturer godt over 30 grader er ikke noe vi er vant til her hjemme, og ihvertfall ikke i slutten av august. Radom var det airshowet som jeg hadde mest lyst til å få med meg i år, spesielt siden de tilbød spotter packs. Denne ga oss tilgang til flyplassen på både torsdag og fredag før showet, i tillegg fikk vi tilgang til tre "photo spots" og transport mellom disse (her har norske airshow-arrangører virkelig noe å lære). Fotoforholdene varierte fra ubrukelige midt på dagen, da det rett og slett var så varmt at det var vanskelig å få skarpe bilder, til fantastiske på ettermiddagen hvor lyset virkelig var magisk. Håper bildene faller i smak, selv om det ikke er så stor interesse for annet enn airliners her inne.

Og nok en gang, en stor takk til forummedlem "Jerry" for all hjelp i Polen :)

33.jpg

34.jpg

-Det belgiske F-16 solo teamet var på plass, men dessverre fløy de tidlig på dagen.

18.jpg

19.jpg

-Alle typer som er i aktiv tjeneste i Polen (i tillegg til en sivil MiG-15) var også til stede. Og den offisielle åpningen hver dag bestod av formasjonsflybys fra Hercules, Casa, Bryza, F-16, MiG-29 og Su-22.

05.jpg

06.jpg

-Polens svar på Red Arrows, Team Iskra, fløy mange turer i løpet av helga.

13.jpg

14.jpg

-På fredag ettermiddag fikk vi en flott rehearsal fra Red Bull sin P-38 Lightning, forøvrig den eneste flygende Lightningen i Europa.

20.jpg

32.jpg

-På fredag ettermiddag dukket det også opp flere gjester til static displayet, blant annet en Typhoon fra Luftwaffe og en Su-25UB fra Ukraina. Ukraina skulle også ha bidratt med en Su-24, men denne dukket dessverre aldri opp.

10.jpg

11.jpg

12.jpg

-Tjekkia bidro med en Gripen i lekker tiger paint.

35.jpg

36.jpg

17.jpg

37.jpg

-Det polske flyvåpnet disket også opp med en dog fight mellom to F-16 og to MiG-29, meget stilig.

03.jpg

-Hellas var på plass med en F-16, dette er første gang en gresk F-16 flyr display utenfor Hellas, og faktisk første gang jeg har sett en gresk F-16. Slett ikke dumt display heller, mye power og mye flares.

21.jpg

-Patrouille Suisse må jeg innrømme at jeg har sett så mange ganger at jeg er litt lei, men trivelig likevel.

04.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

-Frecce Tricolori fløy sin rehearsal sent på fredags ettermiddag i vakkert lys.

25.jpg

26.jpg

Lokalbefolkningen som ikke hadde kjøpt seg spotter packs fant andre måter å få med seg displayet på.

01.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

15.jpg

16.jpg

31.jpg

02.jpg

-Det nederlandske F-16 solo teamet har fått endel pepper etter at HiTec tok over som displaypilot, men jeg syns de gjorde en bra jobb på Radom i år.

Hei,
Utrolig mye bra. Airliners kan vi fotografere hver dag, men disse flotte "små" jetflyene blir stort sett bare på show. :colgate: Digger det bildet du har av A-10. Fantastisk maskin :lol:
Burde vært mye mer av det her også.. Og gjerne med besøk av fler fly fra utlandet :fly

Takk for det :)

Men det er ingen bilder av A-10 her, det var dog to stykker der, som stod på static, men de kom dessverre på torsdag, så fikk dem ikke med meg.

Dette er noe av det beste jeg har sett på lenge, tusen takk for at du deler disse flotte bildene med oss :) :) :)

Synes ved første øyekast at den jet´n som kommer rett imot med røyk etter seg var en A-10, men så feil kan man ta :headbang

Mange flotte bilder her, med spennende variasjon. Heldiggrisen som hadde så fint vær under showet! ;-)

Dag

Back