Racing-stripa på GM

Re: Racing-stripa på GM

Jeg støtter LN-SEK, bildet er tatt mot øst-nord-øst. Der de fleste bygniningene ligger i bakgrunnen er nok det opmrådet som ble flystasjon, og seinere 335skv.

Mens helt i forkant har vi vel det nordligste området av det som nå defineres som Sør-Gardermoen, hvor det ligger hoteller og badeland og flysamling og bensisnst.

Jeg har testkjørt buss for M A N på ringbanen på vinteren, kjøre langt kjøretøy i 100 km/t og ta unnamanøvere på is er artig det så lenge man ikke har hinder som er knallharde, litt kick er det jo når 11 meter og 10 tonn er ute av kontroll pluss at man opplever alle råneres drøm, få en 180 grader med stort kjøretøy, atpåtil er det lov.

Originally posted by LN-KOG

Og vi venter i spenning på hva LN-KGL sier!!! :cry: :cool: :colgate: :YES

Holder kjeft når det gjelder himmelretninger jeg, har nok med høyre og venstre i følge KOG ;)

Mye genial historikk som kommer frem her, men hvor kommer egentlig Akerbanen inn i bildet? Var det egentlig noe som het det overhodet? Eller lå den et annet sted?

Jepp, har faktisk to store (A3 trur jeg, kan også være større) luftfotos, både fra sør-nord og fra nord-sør som jeg fikk av en kaptein som jobba i leier`n mens jeg dreiv å fløy rundt oppå der.. (mutter`n jobba i gamleleier`n, så har noen eksklusive minner)

Uansett, aner ikke helt hvordan jeg skal klare å formidle de bildene her på forumet??

Kom med forslag, så skal jeg se hva jeg får gjort!

Har veldig lyst til å se disse bildene.
Ta dem ut av en eventuelt glassramme, og ta bilde av bildene.
Bruker å fungere ganske bra.
Fint om du kan prøve.

har lenge ment å spørre om det finnes noen manipulasjoner der gamle og nye kart eller bilder av Gardermoen er mashet i hop. Bl. a. for å se hvor gamle rekylskolen lå i forhold til rullebaner m.m. Innbiller meg at gamle oppstillingsplassen og rekruttbrakkene ligger under østre rullebane, ca.?

Står forresten gamle kåken til Arnardo fortsatt?

Var med onkel og fløy rc inne på ringbanen i gamle dager, men det lå da inne på militært område? (måtte gjennom hovedporten)...

Kanskje "noen" kunne tenke seg å lage et kart med både dagens layout og bygningsmasse legges oppå layout og bygningsmasse anno (f eks) 1939 og 1950, bare for å se relativ plassering og utvikling?

Back