Rabatt på taxi i Oslo

gustavf

Moderator
Medlem
Rabatt på taxi i Oslo

Jeg bor litt utenfor sentrum i Oslo og har ikke bil. Da blir det unektelig en del kjøring med hovedstadens taxier, en bransje som jo ikke er spesielt oversiktlig. Med ca 7,5 km fra sentrum er det Oslo Taxi på kveldstid og Follo Taxi på dagtid som er foretrukket leverandør.

Er det noen som kjenner til rabattordninger e.l. hos noen av taxiselskapene i Oslo?

(Helst ikke City Taxi, de kjører jeg uansett ikke med.)

Re: Rabatt på taxi i Oslo

Jeg bruker mye Bærumstaxi når jeg skal hjem på kvelden og jeg får alltid hyggelige priser siden de må tilbake til Bærum. Fungerer sikkert slik med Follo Taxi.

Jeg bruker mye Bærumstaxi når jeg skal hjem på kvelden og jeg får alltid hyggelige priser siden de må tilbake til Bærum. Fungerer sikkert slik med Follo Taxi.

Follo Taxi har en del biler som kjører i Oslo, spesielt på kvelder og helger ser jeg dem ofte på holdeplassene i sentrum.

Jeg bor litt utenfor sentrum i Oslo og har ikke bil. Da blir det unektelig en del kjøring med hovedstadens taxier, en bransje som jo ikke er spesielt oversiktlig. Med ca 7,5 km fra sentrum er det Oslo Taxi på kveldstid og Follo Taxi på dagtid som er foretrukket leverandør.

Er det noen som kjenner til rabattordninger e.l. hos noen av taxiselskapene i Oslo?

(Helst ikke City Taxi, de kjører jeg uansett ikke med.)

TT-kort.. ..Men det er vel neppe aktuelt. Tror det er den eneste måten å få "rabbatt" på. :)
Oslo taxi har ett kort med kreditt for bedrifter(?), men ingen rabbatt.

Har du et Diners Club eller Eurocard kort kan du hos NorgesTaxi i Oslo be om takstgruppe 4 og vise kortet før start på turen - og du får 25% rabatt...

Har du et Diners Club eller Eurocard kort kan du hos NorgesTaxi i Oslo be om takstgruppe 4 og vise kortet før start på turen - og du får 25% rabatt...

Det stemmer, men du må ringe etter bilen, informere om Diners. Tror også det varer bare ut Mars. Tok litt tid før jeg forsto dette og trodde jeg hadde tatt noen "billige" taxi turer..:) (Jeg smugbruker mye taxi da frøken er litt mer økonomisk)

Gjelder også ved bruk av taxi fra holdeplass, bestilling på nettet og via telefon - valget er ditt. Bare si i fra før dere kjører. I første omgang varer dette ut mars...

Gjelder også ved bruk av taxi fra holdeplass, bestilling på nettet og via telefon - valget er ditt. Bare si i fra før dere kjører. I første omgang varer dette ut mars...

Kjenner vi noen som har gode tilbud på Diners-medlemskap, da?

...er senere utvidet til turer fra holdeplass også. Hjemmesiden bør endres - mandag morgen!

Skal gjelde ved prajing også - få bare frem kortet og snakk om takstgruppe 4...

...gustavf - du kan jo sende meg en pm!

PM er sent.

Her har ihvertfall Diners klart å komme opp med et tilbud som er veldig aktuelt for meg. Heller 25% på taxi enn lounge, for min del.

Deilig at de også ligger unna det ufattelig oppbrukte og småharrye gold og platinum fra 80, 90 tallet..;) I dag må du skille deg ut for å "slippe".

Ord som "DinersClub-pris", "avtale" eller "rabatt" gir ikke den helt store responsen hos NorgesTaxi sine sjåfører. Skal prøve å huske "takstgruppe 4" neste gang.

Skal det gjelde på natta også?

Ord som "DinersClub-pris", "avtale" eller "rabatt" gir ikke den helt store responsen hos NorgesTaxi sine sjåfører. Skal prøve å huske "takstgruppe 4" neste gang.

Skal det gjelde på natta også?

For å få taksgruppe 4 på natten må du si den hemmelige 4-siffrede koden.... ;) :colgate:

-A

Back