Rabatt på taxi i Oslo

Re: Rabatt på taxi i Oslo

Skal gjelde ved prajing også - få bare frem kortet og snakk om takstgruppe 4...

...gustavf - du kan jo sende meg en pm!

Nope, fikk bekreftet igjen at det gjelder KUN ved internett og telefonbestilling.. Er på vei inn i en telefonbestilt nå :)

08000... Hei! Jeg skulle gjerne hatt en bil til Jernbanetorget 1.
Kan du sende bilen til inngangen ved Flytoget?
Takk skal du ha.

Skal sladre til fruen din!!

Heldigvis er hun ikke på flyforumsider... men helt ærlig så ramlet jeg inn etter en fuktig skrei aften på Lofoten nå med "vanlig" taxi og den kostet 134 mot Norges Diners taxi på 136 på vei til??

Last edited:

Jeg prøvde for 20 minutter siden å ringe 08000 for å bestille en taxi til Oslo S mens jeg stod på holdeplassen. De ga beskjed om at de kunne sende beskjed til taxiene i sentrum om at jeg skulle ha takstgruppe 4, men vi ble enige om at jeg bare skulle gå til første bil. Etter litt argumentering, fikk jeg rabatt fra holdeplassen.

Men i Trøndelag må dinersclub medlemer enten gå eller betale fullpris... Tenkte faktisk prøve norgestaxi igjen om tillbudet kom hit. Sluttet å bruke dem for et par år siden da de har så få biler at fleksibiliteten er begrensen og ventetiden i rushet da ganske lang.

Nå gir jo tydeligvis Diners god rabatt - de gangene det virker...

DnB NOR utsteder dog et såkalt "private"-kort til meg i forbindelse med et bedriftskort, og jeg får nå rabatt på OsloTaxi - ikke helt det store - kun 3 eller 4 % når det kortet brukes -- men det jeg vil frem til er at det hele går helt automatisk når kortet blir trukket - da dukker det opp "VIP Avtale" på kvitteringen og de få prosentene blir trukket fra - som oftest en krone eller to mer enn Oslopakke-påslaget - men siden jeg likevel ville tatt OsloTaxi er det fint. Og løsningen er jo så grei - jeg trenger ikke engang si et ord for å få rabatten - hadde Diners klart en lignende teknisk løsning med Norgestaxi ville det jo blitt noe annet...

Oslo Taxi er ikke fornøyd (opplever nok et solid bortfall) med rabatten Diners Club og Eurocard kunder får hos NorgesTaxi - men avtalen med DnBNor hindrer Oslo Taxi i tilby samme rabatt til Diners og Eurocard kunder... NorgesTaxi melder om en vanvittig bra økning i bestilte turer.

Selv om rabatten med NorgesTaxi kun er på bestilte turer så er jo forskjellen stor nok til å lære opp kunder til å forhåndsbestille...

Neste gang ringer du bare 08000

Min erfaring er at Oslo Taxi stort sett er billigst, selv uten rabatt. De kjører oftere enn de andre den mest fornuftige veien, og normalprisene lavere enn hos andre. Å få 20% rabatt hos SAS betyr ikke nødvendigvis at du flyr på billigste måte.

Men EB; hvorfor lar det seg ikke gjøre å implementere et tilsvarende system som mellom DnBs "VIP avtale" hos OsloTaxi, hvor kortet automatisk gjenkjennes og rabatt gies?

Det lar seg nok gjøre - men avtalen gjelder bestilte turer - og en rabatt på alle turer ville nok medført en lavere prosent...slik man ser DnBNOR har/gir på sine kort.

Back