• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Quiz: Hvor i all verden 2

CPH har faktisk 2 paralelle 04/22.. Jeg tror nok BSSW tenker på en flyplass med bare en bane i denne retningen.

Det er ikke AMS, CPH, ORD eller STN.

CPH har faktisk 2 paralelle 04/22.. Jeg tror nok BSSW tenker på en flyplass med bare en bane i denne retningen.
Har ikke sagt noe om antallet rullebaner på denne flyplassen, heller ikke om det er parallelle baner.

Og det skal nok forbli usagt også ;)

Så kan dere tolke dette svaret som dere selv vil :)

Har ikke sagt noe om antallet rullebaner på denne flyplassen, heller ikke om det er parallelle baner.

Nei, men du sier at banen heter RWY04/22, ikke 04R/22L eller motsatt. Ergo tror jeg at det er kun en av denne banen på den aktuelle flyplassen..

Som sagt; dere får tolke svaret mitt slik dere selv vil ;)

Og der ser du hvordan jeg tolket det..

Sorry Olav, men om man må sitte å regne ut arealet på samtlige rullebaner med akkurat den retningen, tror jeg det tar tid før noen finner ut (les: finner ut, ikke gjetter) riktig svar. Flere hint?

Og der ser du hvordan jeg tolket det..

Sorry Olav, men om man må sitte å regne ut arealet på samtlige rullebaner med akkurat den retningen, tror jeg det tar tid før noen finner ut (les: finner ut, ikke gjetter) riktig svar. Flere hint?
Det må være meget stor(e) rullebane(r) hvis de(n) har et areal på nesten 3.08 square miles... Det er nok hele flyplassområdet som har det arealet ;)

DRS er det heller ikke, den ligger heller ikke i Norge, eller i noe land som jeg har vært i.

Tips: ICAO-koden til denne flyplassen inneholder bokstaven M

Hadde BSSW vært litt mer drikkfeldig, kunne jo 04/22 være navn på en flyplass bar, for å gjøre det litt vanskelig her??

BF:cool2

KHOU Houston, Texas, Hobby Airport :) ??
Det er ikke Hobby heller. Hobby sitt område er ca 2,05 square miles, så flyplassen jeg skal frem til har et større areal enn Hobby.

Det er ikke noe M i ICAO-koden for KHOU heller :)

Enda et tips: Det reiste over 3,7 mill pax gjennom flyplassen i 2007, både innenlands og utenlands

Back