• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Quiz: Hvor i all verden 2

Det må være meget stor(e) rullebane(r) hvis de(n) har et areal på nesten 3.08 square miles... Det er nok hele flyplassområdet som har det arealet ;)

Ok.. Jeg må innrømme at jeg ikke har noe forhold til mål av den typen - i hvertfall ikke når det er i miles.. Hvor stor er OSL, sånn til sammenligning?

Men med passasjertallet så er dette f.eks. en større flyplass enn f.eks. OSL? Også i areal?

OSL er ca 5 square miles stor og det reiste 19 mill pax i 2007.

OSL er noe større enn flyplassen vi skal frem til :)

19. mill fra OSL.. Sorry, leser litt feil på Guugl en fredagskveld.. Den er altså mindre enn OSL.. Kan man fly dit fra OSL? Altså, direkte?

Jo da, men kan ikke bare komme med alle flyselskapene som flyr der heller da. Da blir det for enkelt ;)

Men Qatar flyr dit...

Med ICAO så mener du firebostaverskoden, ikke sant? Som ENGM, og ikke OSL?

Ja tipper også RPVM...

Baneretning 04/22, og er en rimelig stor flyplass, der også Qatar flyr på..

Tror AØR tok den.. Ser RPVM har både bane 04\22, og både Qatar og FedEx flyr dit. Plassen hadde også ca. 3,7 mill. pax i 2007..

Takker for en flott quiz!:) Det var nok hintet om at Qatar flyr dit også, som lagde et googlesøk som ble alla dette: Runway 04/22 icao m qatar fedex. Vips så dukket RPVM opp som rsultat nr. 5. Da passasjertallet og rwy stemte måtte jeg regne om arealet fra hectares til sq mi.

Arg... fellt av google igjen :angry: :p

EDIT: Bruker du dette (Runway 04/22 qatar fedex) søke alternativet så kommer CEB opp som nr 3 ;)

Back