[Quiz] Da tar vi en quiz til

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Igjen er det hvor er vi her? Og det er flyplassen vi er ute etter i dag også. Lykke til!

1)
Vintage_KOG020.jpg

2)
Vintage_KOG018.jpg

3)
Rescue_KOG006.jpg

4)
Mil_KOG025.jpg

5)
Mil_KOG002.jpg

6)
GA_KOG011.jpg

7)
GA_KOG007.jpg

8)
Ckpt_KOG004.jpg

9)
Apt_KOG047.JPG

10)
Apt_KOG020.jpg

Re: Da tar en quiz til

Klarer ihvertfall den siste. Toronto City Airport, Billy Bishop :)

For ekstrapoeng til CFM: Hva er spesielt med Toronto Island Airport?

Det er sikkert flere ting som er spesielt, men for meg blir det at nordmennene trente der under krigen fram til '43?.
"Little Norway"

Nr 3: Fornebu?
Nr 5: Prøver på SVG, men er ikke helt sikker.

Nr. 1 burde jeg ihvertfall vite...Coventry! Ellers tror jeg nr. 6 er Groningen Eelde og 9 kanskje Barton, som vel er en Airbus plass ved Manchester...

De trente der til mai 42. Etter det flyttet de til Muskoka nord for Toronto.

Forøvrig må man ta ferge ut til flyplassen da lokale myndigheter har nektet bygging av bru den korte biten fra fastlandet.

Dette går kjapt, gett....

1) Coventry - hjelper nok å bo i nærheten som Turtle
2) Pussig at ingen kjenner denne
3) Det står faktisk Fornebu på bilen, så da sier vi det
4)
5) Sola flystasjon med Stavanger lufthavn i bakgrunnen
6) Groningen Eelde
7) En gressbane et sted, men hvor?
8) Oslo lufthavn
9) Barton? Nei, det er det bestemt ikke. Den har gressbane!
10) Toronto City/Island Airport aka Billy Bishop (canadisk flygeress fra Første verdenskrig) eller Flyvåpnenes Treningsleir som vi kjenner den som.

Litt mer her

2) Kjeller - bra Fellowship
4) Fellowship slår til igjen, Islands kystvakt på heimplassen, Reykjavik (RKV for å spikke flis - REK er metorpolitan code slik OSL var før Oslo lufthavn)
6) Groningen Eelde
7) Hverken Duxford eller België - nok hint ;)
8) Oslo lufthavn
9) Barton? Nei, det er det bestemt ikke. Den har gressbane! Barton er for øvrig i England. Dette er ikke i England.
10) Toronto City/Island Airport aka Billy Bishop (canadisk flygeress fra Første verdenskrig) eller Flyvåpnenes Treningsleir som vi kjenner den som.

Re: Da tar vi en quiz til

Så Barton er gressbanen ved Manchester da! Siden du sier "ikke England" tar jeg det som hint på samme øy men en viser passet og reiser til Wales og Broughton hvor de vel lager A320 vinger...

Så Barton er gressbanen ved Manchester da! Siden du sier "ikke England" tar jeg det som hint på samme øy men en viser passet og reiser til Wales og Broughton hvor de vel lager A320 vinger...

:thumbup :thumbup

Da mangler vi bare en liten flyplass som ligger litt nord og litt vest for Lelystad. Men nå er'e slutt på hint....

Fasit

2) Kjeller - bra Fellowship
4) Fellowship slår til igjen, Islands kystvakt på heimplassen, Reykjavik (RKV for å spikke flis - REK er metorpolitan code slik OSL var før Oslo lufthavn)
6) Groningen Eelde
7) Texel
8) Oslo lufthavn
9) Dette er ikke i England. Vi har krysset grensen over til Airbus' fabrikk i Wales. Flyplassen er kjent under mange navn, men offisielt heter den Hawarden selv om fabrikken ligger i Broughton

Til slutt et bilde til fra Texel Airshow som i år er første helga i august. Men pass opp, sola biter noe billebæeren LN-KGL vet litt for mye om :cool::colgate::cool:

Texel.jpg

Jeg har da ikke krøllete lyst hår, men jeg lignet mer en lyserød gris - eller var det mørkerød? :)

Hva slags flytype er det bilde av på bilde nummer 8 fra Oslo Lufthavn?

Back