QRs B787 (status, interiør m.v.)

Re: Nye Biz på QR lansert

Dette ser jo veldig bra ut, og med en slik business-klasse reduseres behovet for 1.kl
64352_375777429107850_198317336853861_1382480_1431730301_n.jpg
 
Re: QRs B787-interiør vises frem denne uka

QRs ny B787-seter ble presentert idag, og det ser meget bra ut.

* Config blir 22C/232Y (totalt 254 pax).
* 1-2-1 i C og 3-3-3 i Y.
* Alle seter får touch-screen kontrollenheter.
* Over 1000 IFE-valg (filmer, tv-program, musikk og spill) presentert på en moderne måte.
* WIFI og GSM, men ingen telefonsamtaler (valgt bort med vilje). SMS og MMS kan sendes.
* C-setet: 22" i bredde. Fully flat bad: 80" lang og ekspanderer til "30 i bredde. Justerbare armlener, arbeidsbord, lagringsplass mm. 17" touch screen.
* Y-setet: 16,9" bredde, 32" seat pitch, 7" recline, "cradle seat", ny type hodestøtte, 10,6" skjerm.
* Poweroutlets og USB-porter i alle seter.

Les mere og se bilder her: http://www.qatarairways.com/english...page?pr_id=pressrelease_pressrelease_20120307
 
Re: QRs B787 (status, interiør m.v.)

First (tre-klasse) vil i fremtiden kun finnes på A380, så blir det to-klasse på resten etter hvert.
 
Re: QRs B787 (status, interiør m.v.)

Ser bra ut og likner veldig på US Airways, American Airlines og Cathay Pacifics nye Business-produkter:
 

Attachments

  • business-class-US.jpg
    business-class-US.jpg
    29.1 KB · Views: 1,607
  • american-bus.jpg
    american-bus.jpg
    120.4 KB · Views: 1,601
  • cathay.jpg
    cathay.jpg
    98.5 KB · Views: 1,578
Re: QRs B787 (status, interiør m.v.)

Ser jo veldig bra ut, men bare tilpasset folk som reiser alene. Folk som reiser sammen, ser jo ikke hverandre igjen før man er fremme jo!

BF:cool2
 
Re: QRs B787 (status, interiør m.v.)

Ser jo veldig bra ut, men bare tilpasset folk som reiser alene. Folk som reiser sammen, ser jo ikke hverandre igjen før man er fremme jo!

BF:cool2


Må satse på at de setter inn 380'n på BKK da! I F har skal de vel ha en bar??? Men man får jo ikke bruke DM hos dem, og da blir det vel dyrt, he, he.
 
QR med Recaro på 787

Leser i månedens Airliner World at QR satser på Recaroseter og 3 + 3 + 3 konfigurasjon i Economy Class på sine nye B787.

Ser ut til at denne konfigurasjonen blir mest vanlig i Economy hos 787 operatørene. Blir spennende og se hvordan f eks TUI Fly Nordic legger opp sin konfigurasjon når den tid kommer.

Les mer her:

http://www.asiatraveltips.com/news12/163-QatarAirways.shtml
 
Re: QR med Recaro på 787

330 er 5.28 meter, 787 er 5.49

Så generelt vil da 787 bli en god del trangere. Lurer på hvordan de tenkte dette når de startet tegningen av flyet - har rammevilkårene for bransjen endret seg til det verre så mye at man har gått fra å tenke 2+4+2 til 3+3+3?
 
Last edited:
Re: QR med Recaro på 787

- har rammevilkårene for bransjen endret seg til det verre så mye at man har gått fra å tenke 2+4+2 til 3+3+3?

Det handler vel litt om at det iblant er forskjell på PR-materiell og virkeligheten. På samme måte som bowlingbanen og loungene (i economy) forsvant fra A380 når den kom i trafikk, kommer en vanlig 787 til å bli like trangt og veldig likt alle andre fly: Bare med litt bedre luft og mindre støy

3-3-3 kommer uansett til å bli normen for de aller fleste operatørene av 787, og JAL og ANA kommer nok til å være blant en relativt lite mindretall med sin 2-4-2. Siden pris og rutetid er viktigere parametere enn komfort for den store hopen av reisende gjelder det å få inn flest mulig seter for å få kostnadene mest mulig ned
 
Re: QR med Recaro på 787

I tillegg nedjusterer QR pitchen fra dagens 34" til 32" på 787. Flere operatører har 3 + 3 +3 på A330 så det blir jo da trangere.
 
Re: QR med Recaro på 787

Håper flere selskaper kommer med Economy Extra/Comfort/+
Business blir ofte i det dyreste laget og Economy blir for trangt og slitsomt om man reiser en del på lange flygninger.
 
Re: QR med Recaro på 787

Håper flere selskaper kommer med Economy Extra/Comfort/+
Business blir ofte i det dyreste laget og Economy blir for trangt og slitsomt om man reiser en del på lange flygninger.

Helt enig med deg, derfor valgte vi KLM Economy Comfort på forrige langflyvning. Mye bedre plass og god recline.
 
Re: QR med Recaro på 787

Tittet litt på seatguru... ANA har 18.5" bredde på setene, sammenlignet med AirasiaX som gar chartervarianten av 330 med ni bredden har 16.5". Riktignok 21 cm smalere..

Fløy UA 744 med 17.5 " setebredde for 5 dager siden, forøvrig flott tur med nesten ubegrenset benplass, men gnisset skuldere... Vil helst unngå gnisse skuldere/dele armlener og da vil man unngå 787-charter med 9 i bredden. Men vil selvfølgelig prøve den...^_^
 
Back
Top