Qatar Airways til Bangkok og endring av Emirates-biletter

grindstein

ScanFlyer Silver
Dette er saken. I mars mnd booket jeg tur returreise med EK ifra København til Bangkok med utreise 2 November, og retur 28 November. Saken er nå at planene er endret, og turen skal gjenomføres i September/oktober.

På sidene til Ek står det at man må oppsøke det neremse EK kontoret for å få endret biletten. Nå har vel ikke EK noen kontorer i Norge. Finnes det noen måte jeg kan få endret biletten uten å må ta en dagstur til CPH for å få endret biletten?

Biletten er kjøpt via Solfaktor, men de virker ikke til å være spesielt intresert i å svare på min henvendelse til dem om dette.

På forhand takk for svar

Re: EK og endring av biletter

Takk for svar.

Ser ut til at det må ha vert noe feil med epostsystemet til Solfaktor. Sendte dem en ny epost nå nettop, og den fikk jeg et autosvar på, noe jeg aldri fikk på min første epost.

Så får vi se om de lar egne betingelser gå forann reglene til EK her..

Nei nå må Solfaktor gi seg. De sier at Emirates første flyvning ifra Bangkok tilfeldig vis er den datoen jeg har booket i utgangpunktet 28 november, men den nye datoen jeg ønsker er bookbar via både sidene til solfaktor og Emirates, og det på akkurat samme flightnr som jeg har opprinnelig den 28november..

Men de bekrefter at billetten kan endres imot et gebyr.

Sånn litt på sidelinja, er det så mye å spare å booke via Solfaktor? Er vel mye enklere å forholde seg direkte til selskapet, iallefall hvis man skal booke om slikt i ditt tilfelle.

Re: Emirates og endring av biletter

Takk for sist Hpkris

Om det er noe å spare vet jeg egentlig ikke. Men nå dukket nå den siden opp som billigst da jeg søkte i mars mnd da jeg bestilte reisen.

Enden på visa ble at de etter en litt skarp telefon ifra meg fant EN rutekombinasjon med EK på min nye hjemreisedato. Og for at jeg skulle kunne endre til mine nye datoer med deres ruteforslag skulle de ha nesten 4000kr i tilegg til de 5500 som jeg alt hadde betalt for den orginale biletten. Jeg gjorde selv et søk på solfaktor.no, Emirates.com, amadeus.net og widerøe.no på mine nye datoer, jeg fikk opp en mye bedre ruting en det Solfaktor klarte, og det til 700kr mindre en det min orginale bilett kostet. Men jeg kunne kanselere reisen, og få igjen nesten 4000kr av den orginale kjøpesummen. Så jeg endte opp med å avbestille den orginale reisen, og booker en helt ny bilett på nett nå idag, og kommer mye bedre ut av det økonomisk:colgate:

Ifølge reglene til EK koster det 600DKK og endre en bilett før avreise pluss eventeult mellomlegg på selve bilettprisen. Så hva de har surra med hos Solfaktor skal jeg la være usagt. Men mistenker dem for bevist og ikke ville hjelpe til med ombooking da dette tar tid, og må gjøres manuelt.. Hurra for god kundeservice:headbang

Takk for sist Hpkris

Om det er noe å spare vet jeg egentlig ikke. Men nå dukket nå den siden opp som billigst da jeg søkte i mars mnd da jeg bestilte reisen.

Enden på visa ble at de etter en litt skarp telefon ifra meg fant EN rutekombinasjon med EK på min nye hjemreisedato. Og for at jeg skulle kunne endre til mine nye datoer med deres ruteforslag skulle de ha nesten 4000kr i tilegg til de 5500 som jeg alt hadde betalt for den orginale biletten. Jeg gjorde selv et søk på solfaktor.no, Emirates.com, amadeus.net og widerøe.no på mine nye datoer, jeg fikk opp en mye bedre ruting en det Solfaktor klarte, og det til 700kr mindre en det min orginale bilett kostet. Men jeg kunne kanselere reisen, og få igjen nesten 4000kr av den orginale kjøpesummen. Så jeg endte opp med å avbestille den orginale reisen, og booker en helt ny bilett på nett nå idag, og kommer mye bedre ut av det økonomisk:colgate:

Ifølge reglene til EK koster det 600DKK og endre en bilett før avreise pluss eventeult mellomlegg på selve bilettprisen. Så hva de har surra med hos Solfaktor skal jeg la være usagt. Men mistenker dem for bevist og ikke ville hjelpe til med ombooking da dette tar tid, og må gjøres manuelt.. Hurra for god kundeservice:headbang

Takk for sist ja :)
Du for si i fra neste gang du er nedover, og er klar for en pils :D
Men bra det fiksa seg for deg, selv om det hørtes ut som ei smørje det med Solfaktor opplegget.
Holder meg til den reklama; Det enkleste er ofte det beste.
Har selv god erfaring med å endre direkte hos flyselskapene, men det solfaktor presterte å gi deg er jo hinsides all fornuft.
Da får du jo mere penger til å :drink her nede nå da jo :up:

Du for si i fra neste gang du er nedover, og er klar for en pils

Da kan du notere deg 29september til 6 Oktober med en gang, og pils er vell de fleste her inne klar for stort sett hele tiden i sommervarmen skulle jeg tru:colgate:

Har ikke booket ny reise enda, men datoene er spikret, og Dreamliner i 11 til 12 timer frister litt vell mye, så det er ikke utenkelig at det blir DU denne gangen, så får oppgraderinga av medlemsskapet i EK sitt bonusprogram vente litt til:drunk:

Har ikke booket ny reise enda, men datoene er spikret, og Dreamliner i 11 til 12 timer frister litt vell mye, så det er ikke utenkelig at det blir DU denne gangen, så får oppgraderinga av medlemsskapet i EK sitt bonusprogram vente litt til:drunk:
QR er også et alternativ hvis du vil ha Dreamliner fra OSL. Det blir jo ikke hele veien, i så fall, men QRs 777-produkt videre er strålende både i Y og C. :) Det er forventet at de joiner oneworld i oktober: http://www.businesstraveller.com/news/exclusive-qatar-to-join-oneworld-in-october.

Last edited:

Med å justere datoene et par dager kommer QR veldig bra ut, og med kort transefare i Doha med ca 1t35min begge veier. Og da får man to gange 787 og to gange 77W, og etter hva jeg har lest er QR sitt 77w produkt fantastisk bra.. Og man retunerer ifra BKk om kvelden, perfekt med tanke på jetlag.. Så QR er absolutt høyaktuel!!!

Med å justere datoene et par dager kommer QR veldig bra ut, og med kort transefare i Doha med ca 1t35min begge veier. Og da får man to gange 787 og to gange 77W, og etter hva jeg har lest er QR sitt 77w produkt fantastisk bra.. Og man retunerer ifra BKk om kvelden, perfekt med tanke på jetlag.. Så QR er absolutt høyaktuel!!!

Kan attestere begge deler, 77W er konge, og avreise fra østen om kvelden er helt sjeft.

-A

Takk for sist Hpkris

Jeg kjenner ikke Solfaktor som reiseselskap, men bra det ordnet seg på et vis.
Men har brent meg lenge og vel tidligere ved bestilling av flybilletter hos 2 andre store aktører. Stort sett et helvete å endre eller få hjelp dersom noe skjer. Dessuten gebyrer i alle himmelretninger som kommer på toppen av gebyrene som flyselskapene forlanger.

Etter opplevelser tilsvarende det du skriver her så har jeg konsekvent sluttet å bestille hos reiseselskapene. Bruker kun direkte bestillinger hos flyselskapene. Det er i alle fall min erfaring at ting er lettere med alt fra endringer til setebestillinger.

Da ble det QR med to gange 787 og to ganger 77w, og med kort transfare i Doha på omlag 1t35min begge veier.

Hpkris
De endelige datoene ble ankomst Thailand 26 September med retur ca en uke senere. Så en pils eller ti må vi vel klar å få till, eller hva?

<mod>
Da har vi ryddet både tittel på tråden, internt pølseprat og annet. De som ønsker å forklare noen at en tråd har havnet i pølseprat-territoriet henstilles til å bruke report-knappen.

Da kan alle velge en av følgende løsninger:

a) holde seg litt til saken
b) ta en runde frisk sommerluft i det fri
c) trykke på report-knappen om noen har glemt både a og b
d) trykke på pm-knappen om man vil meddele andre om Idun's produkter
e) om pkt d) ikke gav mening, se punkt b).

God sommer,
-A
</mod>

Last edited:
Back