Qatar A380 med motortrøbbel på OSL

Re: Qatar A380 med motortrøbbel på OSL

Jeg syns det eg rart av dere begge to for jeg vil påstå at de fleste av disse flightene går over Rogaland.

Jeg syns det eg rart av dere begge to for jeg vil påstå at de fleste av disse flightene går over Rogaland.

Kjære Vede og Myhrair; jeg har aldri påstått noe som helst. Jeg har bare videreformidlet informasjon om at Emirates ser på Bodø for landing hvis en akutt medisinsk situasjon ombord skulle oppstå over Norge. Så enkelt. Case closed fra ENBO ;)

Last edited:

Hvor finner du denne påstanden, er den i avisartikkelen? Jeg er ikke mer presis enn at jeg bruker uttrykket "over Nord-Norge."

Nei, det er for det første ikke en påstand, det er ren fakta ;)
Vis man svipper innom FR24 en gang om dagen ser man fort hvor "hovedveiene" går hver dag.

Til info er det ofte EK flyr nord av Norge.. De rutene som går fra vestkysten. Disse vil du ikke se på fr24 såvidt jeg vet.. ofte flyr de også via Bjørnøya og Seida etc. Det avhenger naturligvis av vinder.. fakta er at det er store variasjoner dag til dag..

Husk på at en A380 over SVG ikke går rett ned. Ligger den 38.000 fot og får et medisinsk problem ombord, så har den en lang nedstigning forran seg og en kan like gjerne bruke den "nedoverbakken" til å renne videre til Manchester eller liknende fremfor å sirkle over Stavanger. Et område blir for nærme, mens et annet område blir for langt unna. I mellom der ligger de reelle alternativene. I tillegg er det mer naturlig å velge beste alternativ et lite stykke fremover, så man ikke kaster bort unødvendig tid på å fly tilbake. For pasientens del er det jo om å gjøre å komme til et sykehus fortest mulig. Er det en landing av teknisk karakter, så vil nok mye annet spille inn istedet, men om målet er å hive av en passasjer fortest mulig er nok Manchester en ganske opplagt plass. (med forbehold om hvor de skulle..)

Back