• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qantas bestiller flere A350 og 787 (2023)

Someone

Moderator
Medlem
Qantas har bestilt 12 A250-1000 og 12 787, sistnevnte en split med 4 -9 og 8 -10. Og sistenevnte en ny type for Qantas. A350-1000 maskinene skal erstatte A380 etterhvert, men antar disse da er mer standardtypen og ikke ULR som de har bestilt 12 av. 787ene skal erstatte deres A330

De kommer også med ymse kjøpsrettigheter på begge typene

https://www.ch-aviation.com/portal/news/131146-qantas-orders-twelve-b787s-twelve-a350s

Qantas (QF, Sydney Kingsford Smith) will order two dozen long range widebodies, including twelve A350s and twelve B787s, to replace existing A330 and A380 types. The airline confirmed the order in Sydney on August 24 when announcing their FY22/23 results.
 
Back
Top