Q400 i Widerøe

Re: Q400 i Widerøe

De tre havarerte maskinene; står de fortsatt som vrak i Aalborg, Vilnius og Kastrup?
BF:cool2

Frågade samma sak i en egen posting men fick inget svar! Bra med bilden på LN-RDS i Vilnius 14 dec.
Beträffande LN-RDI så är det registrerat 7 flighthours / 5 cycles mellan 1-17 december så den kanske har reparerats.
 
Re: Q400 i Widerøe

Q400 NG er bare bløff, den finnes ikke, enkelt og greit. De kaller bare de nye modifiserte flyene for NG.....
 
Re: Q400 i Widerøe

Ingen av selskapene, eller Bombardier, har noen gang snakket om Next Generation til media, så å beskylde noen for å bløffe er kanskje litt drøyt. Det er bare et internt arbeidsnavn kan man vel si. Hva som blir det endelig vet ingen ennå (mest sannsynlig bare Q400 som i dag), så man kan vel like gjerne kalle det Q4XX :)

Som sagt i en annen tråd, en del av forhandlingene mellom SAS og Bombardier er bl.a. å komme frem til hva som skal gjøres av modifikasjoner før maskinene settes inn i trafikk igjen. Først da vet man hva en Q400NG/Q4XX er for noe :)
 
Last edited:
Re: Q400 i Widerøe

Q400 er jo en relativt ny flytype og det er merkelig at det må så mange modifikasjoner til for at flyet skal fungere fint for flyselskapene. Tyder dette på at flytypen rett og slett er for dårlig utviklet:question: Er det hastverk som ligger bak alle problemene med Q400:question:

Flytypen har jo et meget bra potensiale, høy fart, forholdsvis støysvak i kabinen og bra kapasitet kombinert med bra rekkevidde.
 
Re: Q400 i Widerøe

Kan det være aktuelt for WF med den foreslåtte XL-utgaven av Q400?
 
Re: Q400 i Widerøe

Tenkte jeg ikke kom til å savne Q-400 med tanke på lasting lossing med den er 1000 gang bedre enn F-100.
 
Re: Q400 i Widerøe

Til dere som jobber på TRF, får Q400'ene som er parkert der flydd seg noen turer ?
 
Re: Q400 i Widerøe

Nja... :rolleyes:



...og...



...for å nevne noen...;)

Jaaaa, men om de sier "neste generasjon" eller en "ny versjon", så har de uansett aldri sagt at det skal finnes en maskin som heter "Q400NG/Next Generation" som et egetnavn. That's my point :)
 
Re: Q400 i Widerøe

Til dere som jobber på TRF, får Q400'ene som er parkert der flydd seg noen turer ?

Nei... De blir startet opp med jevne mellomrom så motorene, hydraulikken, og elektronikken får rørt på seg, men de har ikke vært i lufta...

Jaaaa, men om de sier "neste generasjon" eller en "ny versjon", så har de uansett aldri sagt at det skal finnes en maskin som heter "Q400NG/Next Generation" som et egetnavn. That's my point :)

Neida, du har rett i det, men det antydes jo at det er et skille mellom "de nye" og "de gamle" ved å kalle det en ny generasjon/versjon...
 
Re: Q400 i Widerøe

Med ord kan uvitende bedras sier jeg :drunk:

Er vel heller et uheldig ordvalg som kan tolkes feil...

...men noe må man jo si, som "damage control", etter at SAS-ledelsen tråkket i salaten ved å grounde hele flåten.
Det finnes nemlig bare ett fly for WF, enten man liker det eller ei...
 
Re: Q400 i Widerøe

Er vel heller et uheldig ordvalg som kan tolkes feil...

...men noe må man jo si, som "damage control", etter at SAS-ledelsen tråkket i salaten ved å grounde hele flåten.
Det finnes nemlig bare ett fly for WF, enten man liker det eller ei...

Forøvrig mener jeg at SAS ledelsen "har klønet det til" for WF.
 
Re: Q400 i Widerøe

Artig og se bilde av "testmodellen" LN-WDZ som er avbildet i artikkelen.
 
Re: Q400 i Widerøe

Testmodellen? Dette var en som var innleid var det ikke? Og var den annerledes konfig på den siden den tok bagasje foran også?

Æ bærre spør! :)
 
Re: Q400 i Widerøe

WDZ's neste stopp var Horizon .. tok bilde av den paa SeaTac med maaken fortsatt synlig .. ;)

Naa flyr den visst i Karibien et sted ...
 
Re: Q400 i Widerøe

Jeg tillater meg å henlede oppmerksomheten på en airpics-tråd fra 2002, hvor KennethGS mimret litt da LN-WDZ hadde vært nøyaktig ett år i Norge...
 
Back
Top