• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Q400 i Tromsø

Redcap

ScanFlyer Silver
Q400 i Tromsø

Spennende dag i Tromsø. WF starter opp sommerruta til Bergen, og LN-WDA kommer på besøk. :up:

Replying to Topic 'Q400 i Tromsø'

og om ti dager skal jeg teste denne uta :) Håper da på WDC (siden dette er den eneste Dash8'n til Widerøe jeg ikke har bilde av :))

Hvordan er bookingen på denne ruten? Kan ikke huske å sett noe markedsføring i media

Originally posted by LCH78

og om ti dager skal jeg teste denne uta :) Håper da på WDC (siden dette er den eneste Dash8'n til Widerøe jeg ikke har bilde av :))

Hadde vert flott om du laget en tripreport med bilder :hi2
http://www.scanair-forum.net/forums/board.php?FID=3

Skulle egentlig fly denne ruten i dag men endte opp med TRD-ARN-TRD i går.....

Originally posted by MountainDew

Hadde vert flott om du laget en tripreport med bilder :hi2
http://www.scanair-forum.net/forums/board.php?FID=3

Skal se hva jeg får til :)

ruten har vært markedsført, men det kommer mer spisset markedsføring fremover.
I dag er dessverre ruten satt opp med Dash 8-300 - men da får man jo mere flygning for pengene!

I dag ble det faktisk WFC...

Originally posted by CK
I dag er dessverre ruten satt opp med Dash 8-300 - men da får man jo mere flygning for pengene!

Der våknet siviløkonomen...:)

Originally posted by CK

Trodde tid var penger jeg:naughty:

LNWFC brukte jo bare 2:27 på strekningen BGO-TOS. Ikke så gærnt for et fly som går en del saktere enn Q400. Planlagt flytid med Q400 er 2:30, så det er mulig det var mye medvind nordover i dag siden en 300 klarer strekningen såpåass raskt

På wwww.wideroe.no var dem satt opp med 3 timer. Avgang BGO 09.15 og ankomst TOS 12.15. Spørs nok om den ikke har hatt noen knop med vind i baken på sin ferd nordover siden den har flydd i så pass tempo. Avstanden fra BGO til TOS er i følge great circle mapper 1224 km. Med en flytid på 2 timer og 27 min så blir det en snitthastighet på nesten nøyaktig 500 km/t. Nå er vel reelle hastigheten enda litt høyere da den flydde strekningen nok er noe over 1224 km.

det spørs om ikke oppsatt flytid med Q400 er litt i overkant, så DH3'n var nok ikke sååååå rask. Vi x'er fingrene for at vi får en Q400 i morgen.

Husker ikke om det var i går eller lørdag, men da kom det noe langt, grønt og anorektisk som må ha vært en 400-maskin.

oppstart var søndag, og da var det LN-WDA som kom på besøk.

du har bare med å fikse WDC opp til TOS på neste onsdag da :) og hvis jeg må ta til takke med en -300 så kan det godt være WFU ;)

og i dag er det LN-WFT som skal fly BGO-TOS

Skulle ikke dette være en Q400-rute ? Ser at den er satt opp med LN-WFH idag...............

http://www.airliners.net/open.file/0868977/M/

Mumle, grmpf...det bør være -400 på fredag :naughty:

litt tekniske problemer med Q400 gjør at vi må sette inn DH3 som erstatning. Dessverre

Originally posted by CK

litt tekniske problemer med Q400 gjør at vi må sette inn DH3 som erstatning. Dessverre

Du får trø tell å skru litt sånn at den blir klar til fredag ...........:up:

Back