Punktert Novair-fly førte til full utrykning og ''Ekstra nyhetsending'' - PFU-sak

LNv22

ScanFlyer Gold
Punktert Novair-fly førte til full utrykning og ''Ekstra nyhetsending'' - PFU-sak

Fly har punktert på take off i halv åtte tiden. Sirkler over OSL for å kvitte seg med fuel nå.

Det skal nødlande om en times tid.

Edit: Limer inn tekst fra VG.no;

Fly punktert på Gardemoen ved take-off
Et fly skal ha punktert på Gardermoen rett før take-off. Ifølge Romerike 110-sentral twitrer at nødetatene er på vei til Oslo.

- Vi vet ikke så mye mer enn at estimert landingstid er ca 20.15. Det sirkler rundt for å kvitte seg med drivstoff, sier Bjørnar Kristiansen, operatør hos Nedre Romerike brann- og redningsvesen til VG.

Vi har et fly som skulle til Kreta og som tok av klokken 19.00, forteller medierådgiver Lasse André Vangstein til VG.

- Vi fikk indikasjoner på en punktering av venstre hovedhjul, og da iverksettes det full beredskap ved Oslo lufthavn. Det skal skje en nødlanding om en halvtime eller times tid, sier han.

Url: http://direkte.vg.no/

Last edited by a moderator:
Re: Fly punktert ved take off på OSL - alle nødetater rykket ut

Gjør runder over Halden:
4a5f2128c0b7e5dc818b0de1f881ef06.jpg

nei, men det står heller ingen steder at de dumper. Bare at de kvitter seg med (forbruker)

Det var et spørsmål, jeg sa ikke at det sto noe sted at de dumpet :-)

Av de tre store avisene synes jeg Aftenposten har den beste overskriften. "Fly venter på å nødlande på Gardermoen". Synes ikke noe om slik krisemaksimering som VG har. Drama osv. Til og med DB har en seriøs og fin overskrift.

De planlegger å lande 21:30, så blir lenge for pax'en ja. :(

De snakker om landing kl 2130 nå. Da har de vel brent en 10-12 tonn kan jeg tenke meg etter litt rask hoderegning.

De planlegger å lande 21:30, så blir lenge for pax'en ja. :(

...De kunne med andre ord vært på Kreta når de lander igjen på OSL... :angry:

Av de tre store avisene synes jeg Aftenposten har den beste overskriften. "Fly venter på å nødlande på Gardermoen". Synes ikke noe om slik krisemaksimering som VG har. Drama osv. Til og med DB har en seriøs og fin overskrift.

Ser ikke noen særlig forskjell på overskriftene til DB og VG - regner med at for mange av de som sitter der oppe og deres "pårørende" kan det fortone seg som et drama.
For en gangs skyld når slikt skjer kan vi vel la være å kritisere pressen, som kun gjør sin jobb (uten journalister som er luftfartseksperter), og bry oss mer om at dette går greit - noe det sikkert gjør!

...De kunne med andre ord vært på Kreta når de lander igjen på OSL... :angry:

Man vil vel ikke fly til en langtborthjemmefraflyplass når man kan lande på hjemmebasen som helt sikkert har bedre ressurser teknisk og kjappere kan få flyet tilbake i lufta igjen!

Back