Pullmantur air vs Thomas Cook

hurvert

ScanFlyer Silver
Medlem
Som nevnt i en spotteralert kommer pullmantur air for å fly til PMI for Thomas Cook på lørdag 1. juni. (DK821)
De erstater en A333 som er inne for check med en 747, noen som kan si litt om config på denne i forhold til A333
pitch til seter osv....
Er pullmantur et godt selskap å fly med i forhold til Thomas Cook ?

Jeg har bekjente som skal ut med denne maskinen og info vil bli mottatt med et stort takk.

I skrivet fra ving står det at 2 stk kabinansatte vil være med på denne flyvningen for å ha skandinavisktalende personell ombord,
burde det ikke vært flere ?

hurvert
 
Som nevnt i en spotteralert kommer pullmantur air for å fly til PMI for Thomas Cook på lørdag 1. juni. (DK821)
De erstater en A333 som er inne for check med en 747, noen som kan si litt om config på denne i forhold til A333
pitch til seter osv....
Er pullmantur et godt selskap å fly med i forhold til Thomas Cook ?

Jeg har bekjente som skal ut med denne maskinen og info vil bli mottatt med et stort takk.

I skrivet fra ving står det at 2 stk kabinansatte vil være med på denne flyvningen for å ha skandinavisktalende personell ombord,
burde det ikke vært flere ?

hurvert

Pullmantur stiller med egen kabinbesetning ettersom de opererer maskinen. Thomas Cook sender med såkalt "servicecrew" som annonserer og hjelper Pullmanturcrewet med servicen ombord. Det kalles "servicecrew" pga at de ikke er sjekket ut for å jobbe på B747-400, altså de har ingen operativ funksjon ombord.
 
Så de kunne egentlig blitt hjemme. . . gjort like stor nytte for seg der, det du mener ?
Regner med de er der for å hjelpe til med språk osv...
 
Som i alle andre selskaper så varierer vel servicen på kabinbesetningen etter hvilken dagsform de er i, ene dagen er kabinbesetningen "best ever" mens dagen etter kan de være "like hell" :p Har reist kun en gang med Pullmantur, da var servicen absolutt på topp :)
 
Du får spørre TallyHo og høre hva han har å si om spanske selskaper.
 
Hu, har dåliga minnen av denna efter att ha gjort manuell seating i gate på den :) Men crewet var trevliga att arbeta med.
 
Pullmantur skal fly OSL-HER-OSL i morgen. :) (iflg. Ving)
Hadde håpet på den til CHQ, men..
 
Last edited:
Er på Mallorca nå på familie getaway. Fikk informasjon om at pga. teknisk blir DK822 hjem 01JUN flydd med Pulmantur 757 fra PMI.
 
Er på Mallorca nå på familie getaway. Fikk informasjon om at pga. teknisk blir DK822 hjem 01JUN flydd med Pulmantur 757 fra PMI.
Det blir Pullmantur og 747, 757 er nok en skrivefeil.
Ligger inne med 747 på ving.no:
Avreise
Avreise Palma de Mallorca, Spania, 01.06.2013, 11:55
Ankomst Oslo, Norge, 01.06.2013, 15:20
Reisetid 3 t, 25 min
Flyselskap Thomas Cook Airlines
Flytype Boeing 747

Ligger ute billetter en vei for 500 kr for de som vil fly 747 fra PMI.
 
Last edited:
Det kan være. Eller at de mener 747. "Same same but different" for de fleste antar jeg.
 

Attachments

  • 20130529_201349-1_edit0.jpg
    20130529_201349-1_edit0.jpg
    62.5 KB · Views: 628
Så de kunne egentlig blitt hjemme. . . gjort like stor nytte for seg der, det du mener ?
Regner med de er der for å hjelpe til med språk osv...

Nja, hjemme er det liten nytte i de;) Som jeg skrev og som du nevner her, de annonserer på skandinavisk og ser til at servicen ombord gjøres i henhold til Thomas Cook's inflight service prosedyrer. Derav navnet "servicecrew".

Dette blir nok veldig bra for pax som er booket inn på flyvningene.
 
Jeg lurer fortsatt på hvordan plassen er i flyet... Config og pitch ?
Sammenlignet med T.C.

hurvert :)
 
Jag tror Pullmantur har ca 450 stolar i 747-400 & Thomas Cook har 405 stolar i A330-300.
Max antal stolar i A330/A340-300 är 440 stycken och i 747-400 +600 stycken.
 
Back
Top