Prøver å sjekke opp Kjos

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Prøver å sjekke opp Kjos

Dødsdømte flyselskaper i Europa ber på sine knær om å bli kjøpt opp av Norwegian. Bjørn Kjos bare ler.

Norwegian-sjef Bjørn Kjos kunne i dag, torsdag, legge frem tidenes beste årsresultat for selskapet, til tross for en noe svak avslutning av fjoråret.

- Kjemper for livet
Selskapets vekst har ifølge Kjos ikke gått upåaktet hen hos de internasjonale konkurrentene, som opplever en helt annen virkelighet for tiden.

- For mange aktører ute i Europa er det råtøft. Mange selskaper kjemper for livet sitt, sier Bjørn Kjos.

Norwegian-sjefen er ikke bare populær i eget selskap, han har visst også draget på andre. Men å sjekke opp kjekke Kjos, er ikke enkelt.

- Mange har spurt om å bli kjøpt opp av Norwegian. Vi har sett på dem, og vi vil ikke ha dem. De taper så mye penger at de kommer til å gå åt skogen, sa Kjos på pressekonferansen. Og smilte.

Kilde DN.no

Re: Prøver å sjekke opp Kjos

Og her er samme emne fra e24.no

løpet av det siste året har flyselskapet blitt kontaktet av en rekke europeiske selskaper på jakt etter nye eiere.

- De har kommet til oss gjennom forskjellig mellommenn. Vi er vel kontaktet av en håndfull selskaper, sier Kjos.

- Hvor mange flyselskaper er det plass til i en hånd?

- Du kan nesten si at de som taper penger har vært hos oss. Vi ser på selskapene, men de aller fleste taper så mye penger at ikke vi klarer å dra dem videre, sier Kjos.

Norwegian-sjefen tror rett og slett ikke på Sterlings utspill om etablering av norske ruter.

- De er vel i klassen blant de som vil bli kjøpt opp. Det er nok grenser for mye penger islendingene vil putte inn i selskapet, sier Kjos.

- Mange har spurt om å bli kjøpt opp av Norwegian. Vi har sett på dem, og vi vil ikke ha dem. De taper så mye penger at de kommer til å gå åt skogen, sa Kjos på pressekonferansen. Og smilte.

Kilde DN.no

pass på å ikke bli for stor i kjeften nå, Kjos....

Norwegian-sjefen tror rett og slett ikke på Sterlings utspill om etablering av norske ruter.

- De er vel i klassen blant de som vil bli kjøpt opp. Det er nok grenser for mye penger islendingene vil putte inn i selskapet, sier Kjos.

Og du leste den ideen første gang på Scanair.no....
Godt å se at han ikke tror at han magisk kan forvandle selskaper, men holder seg til det ene oppkjøpet av LF

er det bare meg eller er det litt spesielt å sitte å "skryte" av noe sånt i media? synes det virker både uprofesjonelt og harry.....

er det bare meg eller er det litt spesielt å sitte å "skryte" av noe sånt i media? synes det virker både uprofesjonelt og harry.....

Nja, vi har jo kjennskap til en Mr. Leary på andre siden av dammen i Irland da.... Samenlignet med ham er jo Kjos proff til fingerspissen. (Dvs at han ikke tråkker noen andre på tærne)

Jeg på min side lurer nå litt på hvem disse selskapene er som står på randen av stupet

Tja,

ta deg en kikk rund i low-cost bransjen i Europa og finne dette:

EasyJet : PLUSS
Ryanair: Fett pluss (mens ikke sa veldig fett som tidligere)
Air Berlin: Laber pluss (under egne estimater)

Norwegian: Pluss pa linje med forventninger, ingen overraskelse, hverken positiv eller negativ

Germanwings: Minus
HLX/Hapagfly/TuiFly: Minus
Wizz: Minus
SkyEurope: Fett Minus
Sterling: Forsatt fett minus
Vueling: Fett Minus

FlyMe: Konk

Listen kunne forsettes.

Ja ingen tvil om at Kjos her er kledelig ubeskjeden, men han har jo grunn til det. Både han og MOL er jo proffe fullt og helt. Det er en grunn til at selskapene deres gjør det bra, mens så mange andre sliter. De kan dette. Ingen grunn til å tvile på at mange har vært på frierføtter hos DY. Tror særlig NB har vært der. Lurer på hva Kjos tenker om NB og om han avviser dem like raskt som alle andre. Og så lurer jeg på om han leser på Scanair og gjør alle sine lure grep etter å ha tatt en titt her...:D

Wizz er jo polsk, så kanskje de har lyst tilå bli kjøpt og bli en del av Norwegian.pl?

pass på å ikke bli for stor i kjeften nå, Kjos....

Här är jag enig. Det går bättre för DY än många motsvarigheter i Europa, ingen tvekan om det, men det finns en gräns för hur självsäker man kan bli innan man får en "bite in the ass" själv.

Detta gäller oavsett om man heter Kjos, Jansson, O'Leary, Kamhaug, Havemann, Reithe eller någonting annat.

Last edited:

... Edited due to an misunderstanding...

Last edited:
  • Like
Reactions: HVI

Han kan være rimelig arrogant denne Kjos, spennende å se hvordan NAX kan klare nedgangstider om det skulle komme. Imponerende hva han/de har bygd opp på så kort tid!

Off topic; hvorfor tenkte jeg på Celina M da jeg så overskriften? :)

Lika mycket komik som att det var någon i den här tråden som ville ha alla sina postings/trådar borttagna och aldrig skulle posta igen samt skrev på MSN att "All people posting on Scanair forum are idiots"

Tyvärr har jag svårt att hitta någon större respekt för det.

Han kan være rimelig arrogant denne Kjos, spennende å se hvordan NAX kan klare nedgangstider om det skulle komme. Imponerende hva han/de har bygd opp på så kort tid!

Off topic; hvorfor tenkte jeg på Celina M da jeg så overskriften? :)

Like spennende å se hvordan SAS kan klare nedgangstider.....dessuten var det i følge sentralbanksjefen en økonomisk knekk i 2002. Da startet Kjos med Boeing.....

Å kalle en person stor i kjeften er faktisk IKKE en fornærmelse på norsk/ i Norge

Back