Prosjekt SAS 1:400

Originally posted by Someone
Forresten tror jeg det er en liten feil på MDene fra Dragon /eller at jeg tar feil)...skal ikke engine pylons (heter det det på en MD også) eller hva nå de dingsene som motorene er festet på være hvite og ikke røde?
På dette bildet fra min samling (et innscannet papirbilde som jeg har ikke tatt selv) vises det godt hvordan engine pylon på en SAS MD-82 ser ut fra oversiden.:smile2
P.S Someone du begynner å få en pen samling allerede!Får nesten lyst til å begynne å samle på 1:400 modeller selv.

Attachments

• MD80FRAOVEN edited 2.jpg
    MD80FRAOVEN edited 2.jpg
    105.7 KB · Views: 151
Originally posted by gottols

Disse kom idag:

Forresten tror jeg det er en liten feil på MDene fra Dragon /eller at jeg tar feil)...skal ikke engine pylons (heter det det på en MD også) eller hva nå de dingsene som motorene er festet på være hvite og ikke røde?
Hvilken farge er brukt på teksten "Scandinavian" på modellen din til høyre på bildet ?!?
Mener å huske at denne feilaktig ble trykket i blått og ikke "sølv" ?!?

Det stemmer. Det samme gjelder Dragon sine 330 modeller

Da har 330 i dagens farger kommer og en 330, ulakkert kom på lørdag. Det vil si det begynner å bli noe ut av samlingen nå:

Det jeg nå har er
A-319 Retro
A-333 Dagens
A-333 Umalt
DC-10 Janne
MD-82 Dagens
MD-82 Star
MD-82 Blå med spyttklyser
MD-82 Rød med spyttklyser

Attachments

• P1000553.JPG
    P1000553.JPG
    45.5 KB · Views: 153
  • P1000557.JPG
    P1000557.JPG
    45.5 KB · Views: 161
Hmmm .. falt for fristelsen og kjoepte den roede og den blaa ... passer pent paa hyllen paa jobben.

Den rød og den blå har papirfly og ikke spyttklyser...det var det Scandinavian Design Group som tok en haug penger for å finne opp...:lol:

Originally posted by EB

Den rød og den blå har papirfly og ikke spyttklyser...det var det Scandinavian Design Group som tok en haug penger for å finne opp...:lol:

Jeg vet da det, men jeg vet jo også noen som sammenlignet det med noe annet.:p

...uansett idag kom Caravellen i posten:colgate:

Hvorfor har forresten Caravelle dobbel boogie? Var den bygget for å lande på dårlige baner?

Disse kom idag:

Mine modeller fra Dragon er blant de jeg er minst glad i. Nå kommer snart en sending med bare Gemini modeller fra jetcollector.com. Har et par SAS modeller liggende på Postens godssenter som venter på forenkletfortolling. Bestillingen ble foretatt i september 06. Det blir aldri sendt noen bestilling til de løkene igjen. Men de hadde bl.a. CP-air DC10 som kom for seg selv i november.

Trist å høre at du er misfonøyd med jetcollector. Jeg har bare gode erfaringer med dem.
Kjapp levering, alltid privat avsender og alltid deklarert som gave og verdi ikke over 20usd. Kommer rett i min grønne boks uten moms og annet tull (toll).

Og da landet en DC-6, SE-BDR etter en flight over Atlanteren.:D

Bilde kommer når attachment er oppe å går igjen og ikke gir meg ca 1000 linjer med advarsler og medfølgene data-krasj hos meg:(

Og idag kom det en stor eske fra Hong Kong og en stor eske fra USA med tilsammen 7, hvorav 1 skal selges da det var endel av en pakke, men som jeg hadde den fra før (MD-82 Star)

Uansett da er dette status

Airbus A319-132 (Drage) OY-KBO, GeminiJets
Airbus A330-313X (No paint) F-WWYS, Dragon
Airbus A330-300 (Dagens) LN-RKH, Dragon
Airbus A330-300 (Star) SE-REF, Dragon
Caravelle SE-210 (Drage) LN-KLH, AeroClassic
Douglas DC-6B (Drage) SE-BDR, AeroClassic
McDonnel Douglas DC10-10 (Scanair) SE-DHZ, Dragon
McDonnel Douglas DC-10-30 (Janne) OY-KDC, Dragon
McDonnel Douglas MD-82 (Dagens) OY-KHR, Dragon
McDonnel Douglas MD-82 (Star) OY-KHE, Dragon
McDonnel Douglas MD-82 (Rød) LN-RLE, Dragon
McDonnel Douglas MD-82 (Blå) LN-RMD, Dragon
Boeing 747-283 (Janne) LN-AET, EuroClassics
Boeing 747-245F (Janne) Cargo, N640FE, EuroClassics
Boeing 767-383ER (Dagens) LN-RCF, GeminiJets
Boeing 767-383ER (Janne) LN-RCK, AeroClassic

Bilder av de 6 nyannkommene

Attachments

• P1000565.JPG
    P1000565.JPG
    42.9 KB · Views: 147
  • P1000567.JPG
    P1000567.JPG
    101.8 KB · Views: 154
  • P1000569.JPG
    P1000569.JPG
    37.9 KB · Views: 86
Etter at Q400 kom i hus for noen uker siden.

Er det noen som vet om det er planer om 737, 321 eller 340 i SAS i 1:400?

Back