Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Når forsvant transfer-innsjekken? Peppes har hvertfall vært der de er nå helt siden flyplassen åpnet.

Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.

Det er klart at det er viktigere med enda flere pølsekiosker enn en innsjekkingsskranke for transfer. Det er jo tross alt et kjøpesenter.:rolleyes:

Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.

BF:cool2

Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.

Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....:)

Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.

Last edited:

Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.

Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..

Antar slik som i Sverige - hvor SAS kunder nå kan tolldeklarere bagasjen uten å fysisk hente den? (Har forstått det som at det på papiret er point of entry tolldeklarasjonen skjer, men at SAS-kunder kan gjøre denne deklarasjonen uten å hente bag).

Forøvrig ligger det to skranker litt bortgjemt mellom kiosken Point og Peppes/baren. Synd disse ikke kan bemannes(og fremkommeligheten dit bedres) - spesielt på kvelden med mye transfer ville mange spart styret med heis og traller med baggasje om disse skrankene gjenåpnes...

Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..

Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte:lol:. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.

Ja, den dagen du får Tollvesenet med på noe slikt, snør det nok agurker!!:lol:

Har fortsatt ikke forstått hvorfor det er så om å gjøre å få noen IC ruter ut fra OSL. Det er greit for de som bor i Oslo/Akershus området. For alle oss andre er det mye greiere å fly via CPH (eller FRA for SVG/BFO - eller AMS fra mange andre byer, for de som liker det!)

Du begynner å høres ut som en sinna sutrekopp nå!:rolleyes:

Siden jeg bruker 40 min fra jeg går fra leiligheten i Oslo til jeg sitter i loungen på OSL, er ikke tollvesenet så stort problem for meg. :cool: Imidlertid har jeg mange kolleger det er kjipt for...

Og siden jeg jobber i Bergen vet jeg at det der å reise "rett ut i Europa" fra andre byer enn Oslo ikke er så utrolig praktisk. To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge:(

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?

Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte:lol:. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.

Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.^_^

Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.^_^

Du har selvsagt et poeng der! Men et Diners Club kort koster ikke mange kronene i årsavgift og så har du tilgang til en rekke lounger på flyplasser, blant annet CPH - selv om den ikke er like bra som SAS sin så er det både mat, drikke, aviser og internett.

Det overrasker meg ikke, 60%, de holder vel liv i ruta med Norsk laks på flyfrakt også, ser Norge ekportere unormalt mye laks til Danmark.
Rett å slett tafatt av oss normenn, dumsnille fjellbønder. Hee Hee.

Jeg hoerte det samme om SAS sin Seattle rute ogsaa, den ble holdt i live av Nordmenn....virkeligheten (fra Port of Seattle's statestikker) var 9 Danske passasjerer for hver Nordmann, 5 Svenske for hver Nordmann, og hele 7 Amerikanere for hver Nordmann...ja det var flere tyskere enn Nordmenn ombord i 937/938....

Det er da fler enn de fra Oslo/Akershus som bruker OSL. Hele Østlandet tenker jeg vi sier, minus de som reiser fra Torp og Rygge når det er praktisk. For min egen del så frister det å lande IC på OSL etter en laaaang tur istedenfor å lande ett annet sted også få nok en tur før man er hjemme...

Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...

Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...

Vi som bor nord for Trondheim som uansett må via OSL ville nok foretrukket direkteruter ut fra OSL fremfor fra CPH (og som de sier litt nord for meg: "Vi e små, men vi e mange....";)).

To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge:(
LH har nå 3 flighter fra SVG til FRA, hvor mange fra BGO vet jeg ikke. Tror nok at man med disse 3 vil kunne få god connetction til de fleste verdensdeler.

Har aldri hatt noe imot å sette meg i en KLM maskin...

Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge:(

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?

Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?

Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?

Jeg tror han tenker på service ombord ikke flyplassene. Jeg er enig i at AMS er bedre enn CDG, men CDG er ikke så dårlig som mange vil ha det til synes jeg. Jeg er helt enig i at AF er bedre enn KLM på europeiske ruter. På langruter har jeg kun fløyet AF, og kan derfor ikke sammenligne selskapene.

Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.

Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....:)

Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter

Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter

Det er da flott at noen tar oppgaven sin seriøst og tar en rekognosering der oppe! :p

Da fikk jeg rett da! Det var der Peppes åpnet en bar!:73::73::73:

Back