Project Lauren blir OpenSkies

En av utfordringene til all business utfordrerne er at du ikke har lojalitetsprogrammer. Dette vil jo tiltrekke bonusprogram slaver dersom Executive Club / OW medlemmer kan faa miles

Ser ut som man kan samle BA-miles også:

https://www.flyopenskies.com/os/executiveclub
Welcome to the Executive Club
As a member, you can collect BA Miles to spend on reward flights and upgrades each time you:
* Fly with OpenSkies, British Airways or one of our partner airlines on selected fares.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7415366.stm

Og nå gir BALPA (BA pilotene) opp saken de har mot BA om å få lov til å streike siden BA ansatter OpenSkies piloter i et eget selskap uavhengig av mianline. Grunnen til at de gir opp rettsaken om en slik streik er at det er rimelig klart at en slik streik vil være imot Romatraktaten og dermed ulovlig

Itillegg så virker det på meg som om OpenSkies har fått en veldig brukervennlig webside

Last edited:
Og Restricted Biz t/r mellom Paris (ORY) og New York (JFK) for snaue kr 18 000 er rett og slett ingen upris.

Og DEEER gikk starten!

New BA subsidiary OpenSkies starts operations
British Airways’ OpenSkies subsidiary has launched operations today, with the departure of its first New York-bound flight. OpenSkies’ inaugural service left Paris Orly for New York JFK at 10:49, six minutes ahead of schedule, says a British Airways spokesman. He adds that the flight, which is scheduled to land in New York at 13:25, is full. © British Airways The transatlantic start-up, which has been created to take advantage of the European-US open skies agreement, operates a low-density

Ifølge ubekreftede meldinger skal Openskies ekspansjonsplaner nå være lagt på is intill videre og de skal ha utsatt leveransen av flere maskiner på ubestemt tid

Ifølge ubekreftede meldinger skal Openskies ekspansjonsplaner nå være lagt på is intill videre og de skal ha utsatt leveransen av flere maskiner på ubestemt tid

BA har LOI for 10 av de 11 B757 fra et fraktselskap.
Maskinene går dermed ut av flåten noen år før tiden .
Ikke overraskende i disse tider.
Den 11te maskinen er øremerket for en VIP konvertering.

Tydelig at OpenSkies har slitt helt fra oppstarten. I dag kan vi lese på hangar.no at:
British Airways kommer trolig til å legge ned eller selge flyselskapet OpenSkies som i dag flyr fra Amsterdam og Paris til USA.
Mer kan leses her: http://www.hangar.no/permalink/46459.html.
Virkelig synd at prosjektet taper penger, men dette er nok dessverre ett konsept som til de grader merker finanskrisen. :(

Det er ennå ingen som har tjent penger på dette konseptet ..... Privatair regner jeg ikke med siden de ikke flyr i egen regi.

Håper de holder ut til i slutten av september. OpenSkies er noe av det jeg hadde sett fram til å se der under en liten spottertur til den fine flyplassen i Amsterdam ;)

VC-10

Det er ennå ingen som har tjent penger på dette konseptet ..... Privatair regner jeg ikke med siden de ikke flyr i egen regi.
Privatair flyr jo for noen, og det virker jo som de ikke har noe akkutt behov for å legge ned. Så da virker det jo som de "tjener" penger???

Back