• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problemer med LN-NOV?

-Daniel92

ScanFlyer Blue
Noen som vet? Er det uværet eller er det problemer med flyet? Har sirkla over Malmø i goooooood tid nå..

Attachments

• ln-nov.jpg
    ln-nov.jpg
    56.5 KB · Views: 637
Ganske facinerende å følge med på. Blåste visst ganske heftig. Denne flighten DY4055 gikk som sagt til slutt til CPH.

Men en ny flight som kom ned til MMX fra ARN (DY4057) klarte å lande med en gang mens 4055 var på vei mot CPH.

Og så vidt jeg forstod på facebook siden til Flightradar så er øresundsbroen stengt. Så man får ikke transportert passasjerene over med tog eller buss heller.

Satt å fulgte med på det samme selv. Er nok endel som ikke kommer seg vidre i kveld. FR diverta også til CPH. 4055 hadde tydeligvis flaks/vinden på sin side da de landa tenker jeg.

Satt å fulgte med på det samme selv. Er nok endel som ikke kommer seg vidre i kveld. FR diverta også til CPH. 4055 hadde tydeligvis flaks/vinden på sin side da de landa tenker jeg.

4057 mener du.

4045 hadde "flaks" siden de kom seg ned en plass. Det var bare på feil side av fjorden...

Interessant er det absolutt Twin Otter - bare pass dere så dere ikke plutselig blir konfrontert med sånne "divert/uværstråder" senere i livet.... Satt på jumpseat nedover til Oslo her om dagen, med en utrolig hyggelig kaptein. Kom i god prat og etterhvert nevnte han at han ved en anledning hadde kommet ut for styggevær i Tromsø, og når han skulle skrive rapport på diverteringa hadde han kommet over en sånn "blogg/internettside hvor folk diskuterte fly" - og noen hadde skrevet om dårlig vær i Tromsø og akkurat den flighten han fløy som måtte divertere. Han hadde tilogmed bokmerka den, så vi sjekka den etter landing. Jammen var det ikke "polaris" som hadde starta den tråden ja, på flyprat :lol: Bruk for den hadde han og hatt, så det var jo ekstra moro :lol:

Haha. Tenker nok selv at jeg definitivt kommer til å gi lyd her på Flyprat dereom jeg opplever lignende som passasjer selv. Det krydrer jo bare trio-rapportene våre.

Haha. Tenker nok selv at jeg definitivt kommer til å gi lyd her på Flyprat dereom jeg opplever lignende som passasjer selv.

Sprøyt. Du ringer jo bare til Stavanger Aftenblad og lager en stoooor sak ut av hvor heldige dere var som ikke omkom, selv om alle var redde, men ingen fikk panikk. Selvøflgelig med fokus på at flyselskapet burde vært ansvarlig og fikset mindre turbulent vær :lol:

Sprøyt. Du ringer jo bare til Stavanger Aftenblad og lager en stoooor sak ut av hvor heldige dere var som ikke omkom, selv om alle var redde, men ingen fikk panikk. Selvøflgelig med fokus på at flyselskapet burde vært ansvarlig og fikset mindre turbulent vær :lol:

Jeg ville ikke gjort det der. Flyprat hadde nok fått kjørt seg derimot. I tillegg til Twitter....

Nå var det vel slik at denne flighten burde ha vært diverted lenge før den endelig gikk til København. De prøvde vel i lengere tid å komme ned i Malmø, sirklet over Skåne i lange perioder, gikk til Stockholm og fylte fuel og fortsatte videre til Malmø igjen og sirklet i en ny lang periode før ferden ble avsluttet i København hvor passasjerene ble værfaste. Jeg fulgte også flighten på forumet til flightradar24.com, og der var flertallet enig om at flighten burde vært diverted lenge før den gikk til Stockholm før refueling. Det er greit at 1% av passasjerene drømmer om slik uvær, med påfølgende tripreports og en fantastisk opplevelse, men man skal heller ikke skremme vannet av de som aldri kommer til bake til Norwegian etter en slik flytur.

Back