• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Priser til Dubai på Norwegian.no

Re: Priser til DXB på Norwegian.no

Finnes sikkert statistikker på det. De 10-12 jeg har plukket opp på DXB har landet før skjema og èn av de har måttet mellomlande på vei hjem.

Ruten er meget populær i det norske miljøet her.

I natt forandret statistikken seg litt - muttern maatte mellomlande i Budapest paa vei hjem for aa fuele opp.

Re: Priser til Dubai på Norwegian.no

Klart det kunne vært det, men spørs jo om grunnlaget for flytypen er der. Om EK kommer til neste år så blir nok konkurransen stor, selv om DY nok frakter de som har endelig stop i DXB.
Når DY/Du får flere 787, så kan det vel hende de slinges inn på DXB ruta om det passer i timeplanen. De er jo ikke kjent for å ha store slingringsmonn i skjemaet sitt.

Fløy selv DXB-OSL, 1. okt i år. (Skrev litt om den turen i min tripreport post nr 5)

Helt normal pris, jeg ga rundt tusenlappen pluss baggasje. Forøvrig ikke noe problem med 737-800. Min flytid ble 7t40m. Var heldig med lite folk ombord (25st?) men reiser du alene får du uansett ledig midtsete om du sitter på de første 15-20 radene, da disse er blokket. Litt irriterende med liten recline på så lang tur, men det gikk seg til. Litt mer irriterende var forsinkelsen på 12 timer fra DXB... men det hører visstnok til sjeldenhetene.

Tviler på de kommer til å sette inn 787 der med det første, all den tid det går med et nødskrik med 737-800. Men kanskje kunne de hatt et par med litt færre seter, bedre benplass og bedre recline når de ikke kan fylle flyet i utgangpunktet.

Tromsø - Las Palmas er 5 km kortere (luftlinje) enn en annen Norwegian rute; Oslo - Dubai. Undres hvilken er mest lønnsom?

Har Tromsø - Las Palmas også begrensning på antall passasjerer ombord som DXB-ruten?

Back