Prisene på mat på OSL

Re: Prisene på mat på OSL

Burger King hørtes bra ut, der vet man hva man får. Det som er synd, er jo at de ikke selger øl.

Prisene forøvrig på OSL er jo langt over hva man kan godta, spør du meg.

Som jeg har sagt før:

Mat og drikke er generelt dyrt på verdens flyplasser. Ser man på den prosentvise forskjelllen på mat inntatt i Oslo sentrum (og andre steder) vs OSL, så tror jeg at mange andre flyplasser rundt om i verden ville komme langt dårligere ut.

(Tipset er herved sendt til VG, Forbruker.no og DinSiden.no, som leser dette forum med jevne mellomrom. Skjønt skjønner jo ikke at det er så spennende journalistisk, man ville slå hull på myten om at OSL er så fryktelig dyrt... )

I Øst-Europa har jeg opplevd en 2-3 dobling av prisene...

Hvem trenger matpauser på bakken når man får servert gratis og god crewmat ombord, mye bedre enn å springe ræva av seg på flyplassen. Arbeidsdagene blir jo også kortere når man slipper og "parkere" fly og crew.
Selv ikke SAS med sine lange matpuasestopp klarte og holde liv i kantina;)

haha, dummeste jeg har hørt! Arbeidsdagene blir kortere? Aldri. De blir nøyaktig like lange med eller uten spisepauser. Sånn var det med poengsystemet og sånn er det med subpart Q. Og sånn er det nok med din tariffavtale også.

Beste vomfyllet på OSL, regnet ut fra kr/kg, får man vel på PizzaHut.
Hvis man liker et tørt og innskrumpet pizzastykke er det kanskje et godt kjøp!
Men jeg satt på OSL og ventet på 2 stk. deltakere til vår "Roundtrip"-event sent på kvelden 1/8, forsinkede fly og det hele. Hadde ikke spist siden frokost og var ikke så rent lite sulten. Pølsebodene hadde stengt, Peppe's Pizza hadde 3 stk pizza-slice'er igjen. Men spiste jeg noe som helst av disse pizza-slice'ene? Ikke f***! Det ble brødskiver kl. 02:00 på kjøkkenet hjemme istedet!

Peppes har mye tørt ja, men pizzahut synes jeg normalt har ganske fersk pizza. Kanskje fordi de selger er enkeltstykker, mens intrykket mitt hos peppes er at det går mest i hele pizzaer.

Peppes har etter det jeg vet, en billigere pizza som de selger sliced. Det gjør ikke pizza hut. Rett meg om jeg tar feil.

Peppes har etter det jeg vet, en billigere pizza som de selger sliced. Det gjør ikke pizza hut. Rett meg om jeg tar feil.

Pizza Hut selger samme sliced som hele, men de har samme pris alle. Peppes har vel ikke alle variantene som slice, men de har mye mye mer å velge i.

<ironi>Ja, for toaletter er det jo mer enn nok av på OSL!</ironi>

Mange og mange herr Blom, men det største problemet er vel egentlig avstanden mellom dem.

Eneste jeg har slitt med å finne er toalett landside, så snart man er igjennom kontrollen er det da mange?
Landside må du jo bare ned i kjelleren "halvveis til P-huset". Har opplevd at det er dobbelt så lang kø på toalettene på utland som køen i security (10 vs 5 min).

Har lært meg ett triks på innland. Gå opp trappen der transfer kommer inn i terminalen, og bruke toalettet der oppe. Aldri kø, rent og ryddig.

Back