Prisene på mat på OSL

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
Prisene på mat på OSL

Jeg fikk hele 3 kroner i ansattrabatt på Peppes på OSL i dag. Desverre er det ingen kantine på OSL lenger.

Re: Mattilsynet refser OSL-serveringssteder

Jeg fikk hele 3 kroner i ansattrabatt på Peppes på OSL i dag. Desverre er det ingen kantine på OSL lenger.

For oss som overlevde Statens Kantiner paa FBU er jeg ikke sikker paa at "Dessverre" passer helt.....

Med GM/MM-kort skal du vel få 10 % rabatt, som jeg mener opprinnelig ihvertfall skyldes at alle butikkene, i tillegg til fastleddet på leie, har et omsetningsbasert ledd i leien på 10 % - som de slipper å betale for ansatte.

Kantinen i flyporten er vel dog noe av det mer overprisete du finner - men mener OSL AS-ansatte får greie rabatter, kan det stemme?

Når det gjelder priser m.m. så var jeg nettopp på Monolitten og kjøpte meg frokost, 2 rundstykker + 2 solrik til den nette sum av kr 108,50,- ! :headbang
(Og merk at det er inkl. 10% rabatt)

Enig at prisene på OSL er ville, men så er vel leien meget dyr etter det jeg har forstått.
Når det gjelder priser m.m. så var jeg nettopp på Monolitten og kjøpte meg frokost, 2 rundstykker + 2 solrik til den nette sum av kr 108,50,- ! :headbang
Noen får sende mail til McDonald's og be dem om å åpne en avdeling på OSL. :rolleyes:

Tja, jeg var på hovedkantinen på Universitetet i Tromsø (der studenter i tillegg til ansatte kjøper sin mat), og der kostet det meg 76 kr for et (mais-) rundstykke med noe på, en liten appelsin juice og en kaffe. Maisbrødet er mindre mat enn to rundstykker. Dette er en kantine som ikke betaler dyrt for sine arealer (de får faktisk arealet gratis fra universitetet).

Enig at prisene på OSL er ville, men så er vel leien meget dyr etter det jeg har forstått.

Noen får sende mail til McDonald's og be dem om å åpne en avdeling på OSL. :rolleyes:

På FBU var det i allefall Burger King. Dypt savnet (av meg i allefall) på OSL.

Re: Prisene på mat på OSL

Hva skal man med kantine som flygende? Tviler på at noen i lufta har spisepause på bakken om noen år..

Gamle kantina på OSL trodde nok at de skulle få flust med crew fra DY siden de lå 5 meter fra crewrommet.. Det de ikke tenkte på var at Kjos sørget for null pauser på bakken. Så ble den jo nedlagt også gitt ;)

Hva skal man med kantine som flygende? Tviler på at noen i lufta har spisepause på bakken om noen år..

Gamle kantina på OSL trodde nok at de skulle få flust med crew fra DY siden de lå 5 meter fra crewrommet.. Det de ikke tenkte på var at Kjos sørget for null pauser på bakken. Så ble den jo nedlagt også gitt ;)

Hvem trenger matpauser på bakken når man får servert gratis og god crewmat ombord, mye bedre enn å springe ræva av seg på flyplassen. Arbeidsdagene blir jo også kortere når man slipper og "parkere" fly og crew.
Selv ikke SAS med sine lange matpuasestopp klarte og holde liv i kantina;)

Kantina lå på samme sted helt siden åpningen i 1998, da var ikke Norwegian påtenkt enda. Den gang hadde vi i Braathens bl.a. crewrom der oppe. Å ja, på den tiden var det mange som brukte kantina men da var også prisene hyggelige.
Da de la om hele prisstrukturen ble det vel omtrent dobbelt så dyrt å spise der og de mistet de fleste kunder over natta. At de etter dette hold ut så lenge som de gjorde var i grunn et lite under.

Ryktene sier at Burger King skal få plass der vi har servicesenter på utland. Derfor de også fjerner rullebåndet mellom 38-42. McDonalds kommer nok neppe siden SSP har franchiseavtale(?) med BK. Men det kan hende de igjen lager et nytt merkenavn som selger burgere, siden de da slipper å selge de like billig som BK inne i Oslo.

Det måtte da være mye bedre med en litt "fornorsket" sushibar! Norge har verdens beste sjømat, og man må kunne laget noe godt, sunt og friskt av dette? Det er da også mye bedre mat å ha i magen før en flyreise enn en burger og chips? Butt ut rullebåndet med et rullebånd med sushi!

Man skal ikke glemme at det er mange bakkeansatte på OSL (og andre flyplasser) som kan tenkes å ville benytte seg av et kantinetilbud for lunch eller middag. For SAS sin del er det en liten kafeteria på crewrommet, og det er nok flere (fra selskapet) som spiser der enn det var da kantinen lå lengre unna. Man rekker en matbit om man har en rask pause, sitter airport standby eller før man drar hjem, om man ønsker. I tillegg kan man treffe andre kolleger der samt personer fra administrasjonen og andre avdelinger, enten de spiser eller bare er innom crewrommet for å slå av en prat.

Back