Priority Pass-tråden

Re: Priority Pass

Det kommer helt an på reisemønsteret ditt. Skal du reise mye interkontinentalt i tiden fremover er det gull verdt å kunne ta en dusj, slappe av og nyte litt gratis mat/drikke ved layovers, og fullstendig verdt å betale for. Om du sjekker litt rundt kan du sikkert finne noe rabatt ved innmelding første gang. Personlig benyttet jeg PP grovt et år jeg hadde svært mye interkontinental reiseaktivitet på økonomiklasse med ulike flyallianser(dermed ikke noe særlig status å oppdrive raskt), og det reddet mang en langtur.

Re: Priority Pass

Det kommer an paa ditt reisemoenster. Jeg har priority pass og jeg bruker det jevnlig hvis jeg ikke flyr med statuskort som gir adgang til lounger. OSL er for dyre for PP tydeligvis, saa om Oslo er flyplassen du reiser mest fra er det kanskje ikke vaert det, men reiser du mye til flyplasser der lounger finnes og der er verdt prisen kan det vaere bra aa ha. En mulighet som gjoer at det ikke vil koste deg noe om du ikke bruker det saa ofte er aa bestille det med TwoCards kredittkort. Kortet er gratis aa ha og du betaler kun for antall besoek (22 EUR) per besoek). Se her: www.twocards.com

Priority Pass og terminal 2, LHR

Tenke drepe noen timer ved å bruke PP fått sammen med Amex SAS Platinum på hjemreisen. Noen som har erfaringer med de tilgjengelige loungene på Terminal 2 ? Er vel Plaza Premium og United Club vi kan bruke der.

Last edited:
Re: Priority Pass og terminal 2, LHR

Tenke drepe noen timer ved å bruke PP fått sammen med Amex SAS Platinum på hjemreisen. Noen som har erfaringer med de tilgjengelige loungene på Terminal 2 ? Er vel Plaza Premium og United Club vi kan bruke der.

Plaza Premium loungen er den eneste buy-in loungen i T2, men det er en fin lounge. Jeg har forøvrig rapport fra 3 av 5 lounger i T2 her - http://forum.bonusfeber.no/threads/loungerapport-lhr-t2.1615/

Last edited:

Takk for link, however, appen til Priority Pass sier man har adgang til Utd Club også, sikter på den jeg :-)

Takk for link, however, appen til Priority Pass sier man har adgang til Utd Club også, sikter på den jeg :-)

Ser det nå, gir mening at de har en lounge i T2-B, men ingen reklame for det bortsett fra på nettsiden tydeligvis. Om du skal fly SAS beregn 20minutter t/r United Loungen.

Ser det nå, gir mening at de har en lounge i T2-B, men ingen reklame for det bortsett fra på nettsiden tydeligvis. Om du skal fly SAS beregn 20minutter t/r United Loungen.

Stod et elller annet sted at på sikt regnet sk med at 40% av flighter ville gå fra satelitten.

Re: Priority Pass-tråden

Vår flight går fra hovedbygningen, noe personalet i loungen vennlig ba oss ta hensyn til mtp tid til gate. Flott lounge, godt utvalg i mat og drikke, laaaaang bar med mye godt i. Eneste å sette fingen på må være manglende utsikt til flyene ;-)

Last edited:

United Club kan ikke benyttes for pp kort en har fått gjennom Amerikansk kredittinstitusjon eller PP select, altså medlemskapet som gir gratis lounge.

United Club kan ikke benyttes for pp kort en har fått gjennom Amerikansk kredittinstitusjon eller PP select, altså medlemskapet som gir gratis lounge.

Ser ut som han klarte å lure seg inn likevel, men når jeg hadde SAS Platinum fikk jeg et tilsynelatende vanlig betal når du bruker PP (prøvde det riktignok aldri)?

Edit: Nå er vel ikke DNB SAS Amex noen amerikansk kredittinstitisjon, så du mente kanskje generelt.

Last edited:

DnB er jo ingen amerikansk kredittinstitusjon ;-) Vanlig norsk Amex Eurobonus Platinumkort gir adgang det.

Ja, jeg refererte bare til info fra hjemmesiden til PP. Norsk Amex Platinum gir jo bare PP der en må betale for inngang. Amex Plat i Uk gir Selectversjonen som vanligvis gir gratis inngang. Dette gjelder sillert mange Amerikanske kredittkortkort.

Ja, jeg refererte bare til info fra hjemmesiden til PP. Norsk Amex Platinum gir jo bare PP der en må betale for inngang. Amex Plat i Uk gir Selectversjonen som vanligvis gir gratis inngang. Dette gjelder sillert mange Amerikanske kredittkortkort.
SAS EuroBonus Platinum gir Priority Pass nivå 1 hvor du må betale pr. besøk. Har du det norske American Express Platinum får du PP nivå 3 med gratis besøk.

Hvem som utesteder PP når man har SAS Amex Plat?
DNB/Amex eller SAS ???

Sent from my iPhone using Tapatalk

SAS har vel ingenting med priority pass å gjøre, og du slipper vel ikke inn i noen SAS lounge med det.

SAS har vel ingenting med priority pass å gjøre, og du slipper vel ikke inn i noen SAS lounge med det.

Slik tenkte jeg også inntil jeg fikk dette svaret fra DNB:

* Det er SAS som håndterer Priority Pass.

Fremdeles er jeg ikke trygg på det svaret.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Såvidt jeg har skjønt er Priority Pass gratis å ha når man har Amex Platinum?

Isåfall er det vel bare å skaffe det seg, og betale 15 euro hvis du blir værende lenge på en flyplass med lounge.

Back