Primera MD-80

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Ser det står en Primera MD-80, Reg TF-JXB på SAS Teknisk idag.
Noen som har litt mere info om hva denne gjør her og ikke minst når den har avgang?

Airbus 330.

Dette er en SAS maskin som har vært leaset ut noen år,som skal fases tilbake i SAS.Tidligere SE-DII

Det kom en Blue Line MD på OSL i dag, trodde det var det som fløy for dem, den JetX maskinen står på samme sted som i går og ser ikke ut til å ha vært ute i dag.... noen som vet noe mer?

Og...det står en MD til som har bl motorer og ellers er strippet for det meste av maling/ farger... står ved siden av JetX maskinen....noen som vet noe om den?

Klarte ikke å se reg i dag

H

Jeg ser at flere svarer for hva TF-JXC skal gjøre, men hva med TF-JXB som det spørres om i den opprinnelige posten....? Eller er det slik at reg'en i første innlegg var feil? :smile2

Vi har både JXA og JXB hos oss.
Disse skal på sjekk, og så lakkeres i SAS fargers og brukes av SAS Danmark.

De som vil ha ett spesielt bilde kan fotografere SE-DMF når den skal test-flyes
i morgen formiddag. Jeg får dessverre ikke bilder, for da sitter jeg ombord!! :colgate:

Når er de planlagt levert og hva skal registreringen deres blir?

TF-XJA er vel tidl. LN-RMD som engang i tiden var kledd i blått med spyttklyser

http://www.airliners.net/open.file/0004166/M/

Originally posted by Someone

Når er de planlagt levert og hva skal registreringen deres blir?
Tja..
..vi jobber med dem, men leveringsdato er jeg ikke HELT sikker på.
Ex. reg. er LN-RMD og SE-DII, de går mest sannsynlig tilbake til disse.

Tror ikke jeg tørr å stille med kamera i morgen, LN-MOW!! ;)

Når kommer den og når drar den?
Jeg jobber til 00:30 i natt, så får se hvor tidlig jeg er på OSL i morgen.

Rutetid 0900/1030 - men jeg regner med at de gaar saa fort de klarer .. gjennomgaaende crew som nok er ivrige etter aa komme til hotellet i Limerick ..

Skal se hva jeg rekker, må uansett være her før 12:00 pga testflighten på 90'en vår. :)

Ellers, du har vel sett denne MOW??
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=122227

Er faktisk litt glad for at jeg har tatt steget fra Canon EOS30D til Nikon D200!

Riktig pen, Martin. Og det at OSL valgte hvitt flomlys, gjoer nattbildene saa mye penere ..

Ha det moro i morgen!

Originally posted by Speedbird

Skal se hva jeg rekker, må uansett være her før 12:00 pga testflighten på 90'en vår. :)

DMF har vel ikke flydd på et år, og har fungert som delefly.. tør du dette da? Du melder deg vel frivillig til å fly DMH om en god stund og da!

Back