Priceline ikke tilgjengelig i Norge

raskefot

ScanFlyer Blue
Er det noen som i det siste, eller i det hele tatt, har prøvd Priceline med et norsk kredittkort? Jeg booket et hotell gjennom Priceline for omtrent 12 år siden, muligens med et amerikansk kort (hukommelsen er litt rusten), men var ikke klar over at de ikke aksepterer norske kort. Her er svaret jeg fikk fra kundeservice:

"Thank you for taking the time to send us an e-mail. We understand that
you are unable to book a hotel reservation using the Name Your Own Price
option with your billing address of Norway.

At this time, you can Name Your Own Price for a Hotel / Rental car
reservation on our website if you have a credit/debit card with a
billing address in the United States or Canada. We also accept credit
cards with select non-US and non-Canadian billing addresses issued by
non-US and non-Canadian banking institutions.

Reservations may be placed using an American Express, Discover,
MasterCard or Visa debit or credit card.

Following is the list of the countries whose billing address we accept
as a form of payment: Great Britain (UK), France, Spain, Netherlands,
Italy, Japan, Brazil, Germany, Canada, Ireland, Mexico, Switzerland,
Israel, Sweden, Australia, and United States.

Please note that billing address requirement is a result of contractual
obligations with our travel partners and can vary with our 'Name Your
Own Price' and 'Shop and Compare' options as well as by product.

Same-day and next-day requests cannot be placed using a credit card with
a non-U.S. or non-Canadian billing address due to the time it takes for
priceline to validate card information with international card
providers.

For your protection, we use an automated address verification system to
verify the billing information.

We thank you for the opportunity to assist you and hope you find this
information helpful."

Jeg har tidligere brukt Priceline.co.uk som er nevnt her uten problemer. Ser at siden nå peker mot Booking.com men det er en rute øverst til høyre som tar deg videre til gamle "Name your own price"

Det er bare å bruke en amerikansk by og zip code, så går det. Det eneste som må stemme er navnet som står på kortet. Har bestilt mye på Priceline.com, sist i mars i fjor.
Evt kan du få deg en adresse på Jetcarrier.com, og legge den til kortet ditt.

Må ikke billing address på norske kort være identisk med folkeregistrert adresse?

Langt de fleste steder vil du blive fanget i en fraud-control, hvis dit kortnummer ikke passer sammen med det land du opgiver. Har selv netop betalt med dansk kort med svensk adresse på Amazon. Transaktionen blev først godkendt, da jeg havde faxet dokumentation ind.

Det går veldig greit å benytte Priceline.co.uk. Du får tilgang til det samme som på priceline.com. Men nylig ble priceline's 'name your own price' bare en link fra booking.com sin side. Om du går rett til Booking.com, kommer ikke priceline's 'name your own price opp. Mien jeg klarte en gang å booke rom på priceline.com ved å velge american forces overseas eller noe lignende, som adresse. Har brukt Priceline mye også i Europa, og velger aldri under ****. I store tyske byer får jeg som regel **** for ca € 57 + Priceline-gebyret. Har i grunnen aldri vært misfornøyd med priceline, men jeg er nøye på å velge hotelklasse og beliggenhet, som jo er de eneste valgene man kan gjøre.

Må ikke billing address på norske kort være identisk med folkeregistrert adresse?

Jeg har amerikansk adresse på et norsk Mastercard. Har aldri hatt problemer i noen nettbutikker eller andre steder i USA med dette. Men om det har forandret seg de siste månedene skal jeg ikke si noe om...da det er etpar mnd siden jeg brukte det kortet i USA...

Langt de fleste steder vil du blive fanget i en fraud-control, hvis dit kortnummer ikke passer sammen med det land du opgiver. Har selv netop betalt med dansk kort med svensk adresse på Amazon. Transaktionen blev først godkendt, da jeg havde faxet dokumentation ind.

Det synes jeg høres rart ut, jeg har gjort dette mange ganger på bl.a. Priceline, og det har aldri vært noe problem for meg.

Det synes jeg høres rart ut, jeg har gjort dette mange ganger på bl.a. Priceline, og det har aldri vært noe problem for meg.

De bruger sikkert et andet fraud-filter end f.eks. Amazon, men det er ganske udbredt at de røde lamper lyser, hvis kortnummer og land ikke passer sammen.

Som bosat i Sverige, med flere danske kreditkort oplever vi det ganske ofte efterhånden og min fornemmelse er klart at det er tiltagende.

Husker jeg skulle bestille noe fra en utenlandsk nettbutikk hvor de krevde at shipping address var den samme som billing address. Ringte da min norske bank og forhørte meg om mulighetene for å endre billing address på kortet siden det passet ganske dårlig å få levert varene til adressa som var registrert på kortet, men fikk beskjed om at billing address = folkeregistrert adresse - ikke mulig å endre. Både billing address og (ønsket) shipping address var i Norge, så det problemet har jeg ikke vært borti. Den gangen tok jeg ingen sjanser og endte til slutt med å få varene sendt til billing address, selv om det ikke var helt optimalt. Hadde vært greit hvis det gikk an å endre billing address på kortet siden jeg stadig har folkeregistrert adresse og postadresse to forskjellige steder i Norge.

Er det forresten forskjell på kreditt og debet her? Tror det over var med et debetkort.

Nope, overraskende hvor mange steder dette ikke byr på problemer.

Ringte da min norske bank og forhørte meg om mulighetene for å endre billing address på kortet siden det passet ganske dårlig å få levert varene til adressa som var registrert på kortet, men fikk beskjed om at billing address = folkeregistrert adresse - ikke mulig å endre.

Er det forresten forskjell på kreditt og debet her? Tror det over var med et debetkort.

Det er godt mulig...Mastercardet mitt med amerikansk adresse er fra et kredittkortselskap...og der var det ingen problemer å få lagt det til.

Bestiller Priceline.com jevnlig, registrerte meg for 4-5 år siden bare med US zip. Dette er forskjellig fra kredittkort info og adresse, så ingen problem.

Jeg har ingen problemer med aa billing address ulik folkeregistret adr (som vel er 0000 utlandet) paa mine norsk-utstedte kort...

Bestiller Priceline.com jevnlig, registrerte meg for 4-5 år siden bare med US zip. Dette er forskjellig fra kredittkort info og adresse, så ingen problem.
Jag har precis samma erfarenhet. Har bokat med priceline.com ca 10 gånger, senast två olika hotell i Seattleområdet som jag bokade i december 2011. Inga varningar eller liknande för att kreditkortet var utländskt.

Back