• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbussjefen om A32xneo erstatter

Someone

Moderator
Medlem
Airbussjefen er nylig ute å snakker om prosessen rundt en erstatter av A32x serien. Eneste som er ganske sikkert er vel at tidsplanen trolig ryker og det er ganske lenge til.

https://aviationweek.com/air-transp...ry-we-are-really-serious-about-successor-a320

Airbus CEO Guillaume Faury has reaffirmed Airbus’ commitment to launching a new narrowbody around the turn of the decade.

Faury says in a forthcoming interview with Aviation Week that Airbus plans to select an engine in 2027 for a launch around 2030 and entry-into-service in 2037 or 2038.
 
Så når flyet lanseres er motorteknologien allerede 10+ år gammel?


Nå er det først og fremst at de må bestemme seg for hvilken motor de tror vil være tilgjengelig når de starter bygge flyet.

Det kan ta flere tiår utvikle nye motorteknologi. P&W startet med deres GTF teknologi på midten av 90-tallet. Og man kan diskutere hvor ferdig den var da første NEO ble levert 20 år senere.
 
Så når flyet lanseres er motorteknologien allerede 10+ år gammel?
A320 bruker i dag teknologi fra 80 tallet, som sikkert stammer fra 70 tallet. NEO motorene er selvsagt nyere, men variert hell der.
Boeing, vel….
Det er her som i jobbmarkedet, du skal være 22 år med 20 års erfaring.
 
Det er her som i jobbmarkedet, du skal være 22 år med 20 års erfaring.

OT, men må bare si det: er 22 år, og fikk en jobb sist uke fordi jeg hadde syv års relevant erfaring. Konkurrenten var 24 år og hadde bare seks.. for en verden! Nu over til luftbusser igjen…
 
Back
Top