pressekonferanse Norwegian

Fikk nedslående beskjed fra BankNorwegian i dag om at jeg ikke får kort.
Hvordan kan en stakkars student med stort boliglån spare seg til "bonus-reiser" hos Norwegian?

Er det bare mennesker med mye penger på bok som får? :(

Fikk ikke jeg heller så det er tydeligvis at de ikke vil ha studenter, enda jeg ikke har bolig lån, men kun studielån + litt egenkapital. Så jeg får holde meg til SAS da og kanskje prøve Sterling fremover.

Forresten litt morsomt at Norwegian nekter med kreditt, samtidig som DnBNOR stadig tilbyr å øke kredittgrensen på kortet mitt (som jeg sier ja til), mens Nordea her i DK var veldig på for å gi meg et lån jeg ikke trengte (som jeg sa nei til) :rolleyes:

Last edited:
Fikk ikke jeg heller så det er tydeligvis at de ikke vil ha studenter, enda jeg ikke har bolig lån, men kun studielån + litt egenkapital. Så jeg får holde meg til SAS da og kanskje prøve Sterling fremover.

Forresten litt morsomt at Norwegian nekter med kreditt, samtidig som DnBNOR stadig tilbyr å øke kredittgrensen på kortet mitt (som jeg sier ja til), mens Nordea her i DK var veldig på for å gi meg et lån jeg ikke trengte (som jeg sa nei til) :rolleyes:

Lån i DK, specielt på kreditcard (Ikke kun Nordea) er desværre alt for let at få, og lokker mange unge / eller uvidende i en gældsfælde
med åop (omkostninger i %). rundt de 20 eller mere :angry:

Last edited:
Her tror jeg DY utilsiktet har bommet litt.
Du bør sende en hendvendelse til DY ved info-sjefen og gjøre dem oppmerksom på forholdet.
Dette virker jo stikk i strid deres intensjoner om å få den yngre garde som sine faste kunder på sikt.

Norwegian som nystartet bank vil kanskje være forsiktige med å gi kredittkort til studenter, som normalt har lav kredittverdighet?

Det burde vel de fleste banker..... Men dessverre. Det er nok en del som kommer til å gå på en smell om noen år når renta stiger. De gode tidene kan jo ikke vare evig....:o Men når det kommer, skal jeg ikke uttale meg om, da jeg er IT-mann og ikke økonom. :)

Nedslående nyheter for de fleste at ikke kjos 10 doblet flybestillingene sine og la fram planer om å åpne et verdensomspennende rutenett?

:lol:

Er i alle fall lykkelig for at eg ikkje kjøpte hus for 2 år siden, slik det var planlagt.
Siden den gang har vi hatt 9 renteøkninger her nede som ville ha spist opp sikkerhetsmarginen eg hadde lagt inn i mine beregninger. (Liker å beregne maks lån med noen prosent høyere rente enn det banken gjør)

Er i alle fall lykkelig for at eg ikkje kjøpte hus for 2 år siden, slik det var planlagt.
Siden den gang har vi hatt 9 renteøkninger her nede som ville ha spist opp sikkerhetsmarginen eg hadde lagt inn i mine beregninger. (Liker å beregne maks lån med noen prosent høyere rente enn det banken gjør)

Sånn tatt helt ut an sammenheng....?!?!?!?

:lol:

Jeg kjøpte hus for 2 år siden jeg. Glad for det, så nettopp st det er rekordhøye priser for å leie ett krypinn.. Folk tør ikke kjøpe og vil heller leie.....bare for å fortsette tråden med å være off topic :)

På bakgrunn av opplysninger gitt i søknaden, samt informasjon innhentet fra offentlige registre,
kan vi dessverre ikke innvilge din kredittkortsøknad.

Hvorfor ikke det da??? Tjener bra og har ingen lån eller betalingsanmerkninger...

Trodde Norwegian siktet seg mot vanlige kunder, ikke millonærer :(

Dette var da rart. Synes det er merkelig at DY risikerer at søkerne blir sure hvis de ikke får kortet de har søkt om. De som får avslag får jo da ikke muligheten til å opptjene poeng. Dessuten får jo man inntrykk av at man får så mye kreditt man bare vil andre steder. Pussig.

Norwegian som nystartet bank vil kanskje være forsiktige med å gi kredittkort til studenter, som normalt har lav kredittverdighet?

Vel , jeg er ikke enig her at Norwegian skal være spesielt forsiktige med studenter. Det bør de være med helt andre grupper etter min mening.
Studentene skal jo være morgendagens samsborgere og representere fremtiden i fedrelandet så her bør eventuelt Norwegian revurdere sin oppfatning.
Her kan fremtidig kundegruppe snu ryggen til selskapet.

Det er en rekke kriterier som inngår i en kredittvurdering og som hvert selskap vektlegger forskjellig. Kriteriene kan bl.a. hvor mange ganger du har flyttet de siste årene, om du har bodd i utlandet siste årene, om du har hatt jevn inntekt over flere år osv osv...og selvfølgelig lån, formue, betalingsanmerkninger.

Er du uenig i vurderingen eller du finner feil i gjenparten av kredittvurderingen som du får i posten, ring da selskapet og spør hva som er feil. Da kan du få en forklaring.

Er det kanskje mulig at det etter en tid, med stor utsendig av kredittkortet, vil komme et alternativt kort som ikke er kredittkort men et rent "frequent flyer" kort?

Dette hadde jo vært lurt av Norwegian/BankNorwegian for først å etablere en kundebase for BankNorwegian og deretter skaffe loyale kunder for Norwegian(flyselskapet).

Som nystartet bank tar de visse forhåndsregler! De trenger ikke noe bankkrise med det første

Som nystartet bank tar de visse forhåndsregler! De trenger ikke noe bankkrise med det første

Eller kunder tydeligvis.

Jeg anser ihvertfall meg selv som en person med bra orden i økonomien og en trygg kunde

Etter som jeg har skjønt er det Terra som behandler søknadene til BankNorwegian om å få kredittkortet. Terra gruppen er vel kjent for å være vrien, og ikke ønsker nye kunder! Er man ikke millionær, er man ikke velkommen som kunde. Det er merkelig at man kan få Norwegians Bizzi kort, men ikke ett "bonuskort". Personlig har jeg ikke søkt om kortet heller, og ser ingen fordeler med det, da jeg heller bestiller billetter etter pris enn å samle poenger eller "cashpoint" som de kaller det. Men mine siste reiser viser at SAS er billigere enn NAS, og kommer fortsatt å sette prisen for reisen viktigere enn å ha et unødvendig kort i lommeboken.

Back