• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Premiair i 1995

staale

Born to run
I 1995 fløy vi chartertur til Kreta med Premiair fra Gardermoen. Er det noen her som aner hvilke flytyper de brukte på denne tiden? Husker faktisk ikke om det var to eller fire motorer, om det var en eller to midtganger osv.... Bare sånn for å tilfredsstille egen nysgjerrighet så lurer jeg på om noen har svaret her ;-)
 
Sannsynligvis var det en DC10-10, altså hverken 2 eller 4 motorer, men 3. :)

To midtganger, ca 375 seter. :)
 
I 1995 fløy vi chartertur til Kreta med Premiair fra Gardermoen. Er det noen her som aner hvilke flytyper de brukte på denne tiden? Husker faktisk ikke om det var to eller fire motorer, om det var en eller to midtganger osv.... Bare sånn for å tilfredsstille egen nysgjerrighet så lurer jeg på om noen har svaret her ;-)

Jeg fløy til Lanzarote med Premiair i 97 og da fløy vi med en DC10.
 
I 1995 fløy vi chartertur til Kreta med Premiair fra Gardermoen. Er det noen her som aner hvilke flytyper de brukte på denne tiden? Husker faktisk ikke om det var to eller fire motorer, om det var en eller to midtganger osv.... Bare sånn for å tilfredsstille egen nysgjerrighet så lurer jeg på om noen har svaret her ;-)

I 1995 opererte Premiair ( DK ) med DC10-10 med 379 seter, A320 med 177 seter og A300 med ? seter. Både DC10 og A300 har to midtganger så det kunne vært begge typer men mest sannsynlig DC10 da jeg synes å huske at DK ikke hadde A300 stasjonert på daværende GEN.

Fløy selv 10'ern OSL-KGS i 1996 fra gamle GEN, helt topp:up:
 
A332 fikk de vel ikke før 2000, fikk fløyet den ene bussen ifra BDU til OSL på en charter når jeg var i førstegangstjeneste. Det var vel 3. eller 4. turen bussen hadde. Det ble kamp om "biz" kabinen kan du vel si...
 
Takk for svar, ser at vi hadde seterad 25 og 26, og inngang bak i flyet, så det kan ikke ha vært særlig langt fly, kanskje A320 er mest nærliggende å tro da, for en DC 10 hadde vel godt over 40 rader.
 
Jeg fløy med Preimiair i 2001 fra Bergen til Mallorca. fargenpå flyet var annerledes den gangen men vet ikke om det var A330-300 eller DC10 de brukte da noen som vet hva de brukte i 2001 fra Bergen-Mallorca??
 
Back
Top