• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Premiair DC-10-10 wingview

LN-OSS

ScanFlyer Silver
Et bilde i fra Juli 1998... På vei inn til OSL fra Gran Canaria :)

Det var tider detta..
DC-10-10.jpg

btw: noen som har fonten for Premiair ano 1998/1999 ?.. I nokså stort utgave.. Eller eventuelt tips om hva slags font dette er?

Last edited:
Takk!.. Ja det var lekkert!.. Men fikk også flydd Novair L1011-100 (med gamle Blue Scandinavia paint) pga at DC10-10 maskina vi skulle fly til Gran Canaria hadde tech.. Men satt ikke sånn til at det fristet med å ta bilder den gang.. Hadde jeg sitti i den i dag hadde jeg knipsa som gal, selv uten en vinge å ta bilde av :)

Takk Mats.. Men den ser ikke helt lik ut?..

Lurer nesten om den er laga spes til Premiair den gang?

Herlig bilde!! Fløy "Snoopy", en av DC-10-10ene til gamle Scanair, som i oktober '98 var som du viser her Premiar. Den gangen fløy den meg frem og tilbake til Tenerife :) Utrolig den lyden av de motorene, altså! :D husker jeg så på skjermen fremme i flyet at vi fløt i 1013 km/t, hehe! Fikk meg et oppblåstbart a320 i samme livery, som jeg fortsatt har hengende i taket, samt en modell som jeg dessverre mistet :(

LN-OSS: Takk for bildet! Landet selv med en av de gode gamle 10'erne til Premiair midt i juli '98 under tilsynelatende identiske værforhold. Jeg satt også på mer eller mindre samme rad som dette bildet er tatt fra, og landingen på GM er noe av det jeg husker best fra flighten. Med andre ord, nesten som om jeg skulle tatt dette bildet selv! ;)

Tusen takk :)..

Bluebird: Ja for å si det sånn, det er mitt beste minne oppi et fly å komme inn over Oslo med den maskina der :)... Glad jeg har bilde!

ja dette er minner, husker å ha flydd samme flytypen i 1998, var riktig nok veldig ung da, men husker det enda som om det skulle vært igår:)

Back