PPL?

Her kommer en long overdue update :)

Kom hit til USA for snart to mnd. siden, og startet treningen med en gang hos Orlando Flight Training i Kissimmee.

Til nå har jeg fløyet 39.9 timer med 117 T/O og landinger, har igjen 2.6 timer hood (instrument) og 9.6 timer solo på requirements.... prøver på å få ferdig alt før nyttår, men med fulltidsjobb i tillegg til PPL studiene - så er jeg ikke sikker på at det lar seg gjøre.

Ble til at jeg valgte Cessna 152 - storfornøyd med det!!!! Suuuupert fly, og som nevnt tidligere lærer man nok bedre å fly med det kontra større fly. Har landet det i 14G20KT - og når det veier 750KG med oss og fuel - så er det ikke tunge greiene man flyr :P

Har bare tatt en solo til nå, blir mye mer i løpet av uka - må sis at det er lite jeg har opplevd som kan sammenlignes med å sette seg bak spakene alene for første gang - ubeskrivelig :D

Kommer mere tilbake til hvordan alt har gått og hvilke timer jeg har tatt etc. etter hvert.

Mateo

Mer kommer, legger ved noen bilder her:

Attachments

• flying over KISM.jpg
    flying over KISM.jpg
    47.8 KB · Views: 399
  • c152 aft.jpg
    c152 aft.jpg
    53.1 KB · Views: 394
  • c152 fd.jpg
    c152 fd.jpg
    84.7 KB · Views: 388
  • c152 fd2.jpg
    c152 fd2.jpg
    94.5 KB · Views: 381
  • c152 front.jpg
    c152 front.jpg
    78.6 KB · Views: 379
Bestod PPL Written exam i dag - så nå er den kneika over :) 88%

Fløy 0.7 solo i dag - kom noen ikke så pene skyer, så fant ut at det var lurt å snu :P Hood (basic instrument training) i morgen....

Mateo

For mindre enn to timer siden landet jeg på KISM sammen med examinator etter bestått muntlig eksamen - fikk beskjeden "Great job on the flying sir - you passed - see you inside" :D

FINALY i'm a pilot :D

Hvor mye tid det tok ser du i signaturen - kommer med mer info senere :)

Huff, ikke minn meg på eksamen. Jeg er så nervøs at jeg holder på å falle sammen. :(

Det går nok veldig greit. Synes ikke teorein var så svært vanskelig, er veldig mye "tenke seg til rett spørsmål";) Venter selv på godvær for å fly opp, når du kommer så langt, skal du kjenne nærvøsiteten:drunk:..

Lykke til videre:D!!

Og Grattis med PPL-A, WF2BNN!!:D Soon i join the club

Update: Da har jeg fått tatt utsjekk på Cessna 172SP 180HK. Flott fly å fly, mye bedre performance og handeling enn lillesøstra 152.

172 er en flott maskin. Jeg flyr den under skoling, dog er det en C172R vi har. Den har også 180HK. :)
Merket litt forskjell på den og Piperen vi har, for den har en litt sterkere climb-rate.

Gratulerer WF2BNN, dette blir flott fremover :) Håper du får mange gode gode timer og minner fra C172SP.. Forøvrig en av mine yndlinger ;)

Hvordan går det med konverteringa til norsk PPL? Gikk beskjed om jeg besto skriftlig eksamen hjemme før jeg dro, så slipper å tenke noe mer på det.Send gjerne PM om detaljer.

Har selv rundt 30 timer nå, ble solo på rundt 15. Litt sent, synes jeg nå jeg. Så imorra skal jeg ut på min egen navigasjon-ekspedisjon, samt å trene stalls, turns og sånt på egenhånd. Det blir artig! Har hatt flyvær her i Canada alle dager bortsett fra 1 dag. Det er ikke verst, får håpe det holder seg noen uker til ;)

Noen vet om det finnes noen amerikanske eller canadiske registrerte fly i Norge? Og som de sier rundt meg, flyr ikke Cessna før jeg får betalt for det. Holder meg til Cirrus og Diamond ;)

Hvordan går flyvinga GFL?

Her i Orlando er det ikke mye flyving for tia.... flyr ca. en gang i uka med venner og kollegaer for å holde kostnadene nede og flyvingen vedlike. Noen vil ha mest mulig G-krefter ut av 172'en mens andre er pissredde og lukker øynene :P hehe - har også funnet ut hvordan en 172 oppfører seg 200+lbs overvektig i high density altitude :) for å si det enkelt - så roterer man helt med 60++kts og climber sakte - så går det fint, men IKKE å anbefale. Nå flyr jeg kun med meg + 2 andre med full fuel, er 1900feet density altitude her på 82 fot nå, så ikke lurt å ta noen sjanse....

Klarte å få den laminerte check lista mi som satt fast i kneeboardet mitt inn i øyet under en kraftig dive her på onsdag - satan, trodde jeg hadde passet på å sikre alt i flyet men solbrillene fant jeg bak i flyet og baggen tømte seg.... slik går det når man skal vise frem G-kreftene :P

Biletter er bestilt til Red Bull Air Race i Detroit 13. - 14. Juni, blir bra :D Der er de oppe i 11G, noe jeg langt fra har planer om å teste ut i en Cessna :D

Ellers så bygger jeg bare timer i vente på å starte med Instrument når pengene er der, og så må jeg hjem for nytt Visum før jeg kan starte på Commercial til neste år.

Hvordan går det med dere andre rundt om i verden?

Mateo

Det går bra. Men har blitt noen veldig hektiske uker. Veldig bra VFR-vær her selv i Vancouver. Flydd alle dager, bortsett fra 2. Veldig imponert over DA-20. Men burde ha flydd en DA-20CI, litt mer power i den. Nå må jeg forberede meg til teorieksamen, så får vi skje hva som skjer i neste uke ;)

Sender deg en link på PM

Back