PPL/A vs MICRO?

Cessna182

ScanFlyer Blue
Har hatt PPLA i noen år. Den gikk ut for 6 år siden. Altfor dyrt å ha +++. Hvordan er det å ta microsertifikat for meg nå ? Logget 400 t på C172. Må si jeg blir imponert over å lese om Dynamic WT9 .Forbruk på 15 ltr/t på blyfri95 bilbensin og mye billigere å vedlikeholde. Fikk nesten lyst til å begynne med det. De microflyene er jo nydelige å se på og da.
 
Last edited:
Du trenger bare noen få timer for å ta mikroflybevis (ikke sertifikat :) ).

(det gjelder hvertfall om du har gyldig PPL, vet ikke om det har noen betydning)
 
Fra nlf.no :

Konvertering fra PPL-A eller seilflybevis til mikroflybevis.
En rekke motorflygere og seilflygere ønsker å fly mikrofly 'på si', og trenger da minst 5 timer med konvertering til mikroflykonseptet med instruktør for å få fullt mikroflybevis. En skal også avlegge teorieksamen for mikroflygere for å få utstedt R2 beviset. Det er faktisk mer krevende å fly et mikrofly enn et gjennomsnittlig motorfly, og spesielt for de fly som har to-taktsmotorer er det mange egne og helt nødvendige hensyn å ta for å unngå motorstans i luften. For å fly med passasjer skal en ha fløyet minimum 50 flytimer, hvorav minimum 10 timer på mikrofly for de som er eller har vært innehaver av PPL-A eller flygebevis på seilfly.
 
Back
Top