PPL-A kurset

Får sende meg en PM om du er interessert i bøkene for en symbolsk-sum. De er litt slite, og gammelt omslag. Men du får dem billig, for jeg har ikke bruk for de lengre...

Du kan jo høre med de. Men jeg betalte 12000 for kurset i min tid, og det kurset/bøkene er ikke verdt 12000.

Men kanskje det er eneste måte jeg å ta det her.

Du kan ikke ta kurset med egne bøker, du må kjøpe bøkene sammen med kurset (derfor har jeg to boksett..)..
Betalte i underkant av 12000,- for pakken i Oktober.
Jeg synes Luftfartsskolen tar seg meget godt betalt for veldig lite.
Man får en bokpakke som er full av skrivefeil, feil i øvingsoppgaver og det er akkurat samme feilene som har hengt igjen i mange år, selvom det er kommet ny flott forside to ganger på boksettene som selges i dag.
Innsendingsoppgavene på nettet er ren avskrift av bøkene og rekkefølgen er lik som i boken, dermed er det bare å sitte med boken oppe og svare etterhvert som du leser - liten læreverdi i det.
Samtidig kan jeg ikke forstå hvorfor det skal ta to til tre dager å "rette" oppgavene,
det eneste vedkommende som retter oppgaven gjør er å skrive en kort kommentar ("95% - flott jobbet"), ettersom dataprogrammet selv viser jo om du har svart rett og ligger til standardteksten om hvor du finner svaret.
Alternativet til Luftfartsskolen er selvsagt å ta det via den lokale klubben og kurs/oppmelding til eksamen der, - og det skulle jeg gjerne gjort hadde jeg hatt tid og anledning til det.

Kurset er - som Southwind også sier - overhodet ikke verdt 12000,- men dessverre er det ikke noe ordentlig alternativ.

Men så vidt jeg har hørt så er de ikke så mye bedre de heller ;)
Men, bøkene du får nå du kjøper hos luftfartsskolen shop online, er de på engelsk eller norsk? Hva er best? :)

Bøkene er på Norsk.
Hva som er best har vel ikke så mye å si. Så lenge boken gir god veiledning og er oppdatert ser jeg på som veldig positivt.Gjerne også minimalt med feil. (Noe LS kunne prøvd å gjøre noe med.)

Innsendingsoppgavene på nettet er ren avskrift av bøkene og rekkefølgen er lik som i boken, dermed er det bare å sitte med boken oppe og svare etterhvert som du leser - liten læreverdi i det.

Vel, det er som du skriver liten læreverdi i det - så min erfaring var at det var mye mer lærerikt å lese stoffet først, lukke boka og deretter besvare oppgavene. Det er jo ikke læreren på luftfartsskolen man lurer ved å skrive av boka, det er seg selv.

Men ellers er jeg enig i at det er fryktelig mye feil i disse bøkene. Der må sikkert både jeg og andre som har tatt kurset ta et lite delansvar. Skolen ber om tilbakemeldinger på evt. feil og mangler i boka. Men når man er ferdig med bøkene og teorien, så stevner man videre. For så skal det flys - og glemt er feil i bøkene ... ;) (men jeg snakker selvsagt bare for meg selv!)

Vel, det er som du skriver liten læreverdi i det - så min erfaring var at det var mye mer lærerikt å lese stoffet først, lukke boka og deretter besvare oppgavene. Det er jo ikke læreren på luftfartsskolen man lurer ved å skrive av boka, det er seg selv.

Joda - det er helt riktig, men man trenger ikke åpne for muligheten.
Skolens mål burde være å ha så lav strykprosent på sine elever som mulig,
og da er det vel naturlig å lage oppgaver som krever litt leting og tenking.

Noen som vet hva strykprosenten er på PPL-A teorieksamene?

Back