Du kan ikke ta kurset med egne bøker, du må kjøpe bøkene sammen med kurset (derfor har jeg to boksett..)..
Betalte i underkant av 12000,- for pakken i Oktober.
Jeg synes Luftfartsskolen tar seg meget godt betalt for veldig lite.
Man får en bokpakke som er full av skrivefeil, feil i øvingsoppgaver og det er akkurat samme feilene som har hengt igjen i mange år, selvom det er kommet ny flott forside to ganger på boksettene som selges i dag.
Innsendingsoppgavene på nettet er ren avskrift av bøkene og rekkefølgen er lik som i boken, dermed er det bare å sitte med boken oppe og svare etterhvert som du leser - liten læreverdi i det.
Samtidig kan jeg ikke forstå hvorfor det skal ta to til tre dager å "rette" oppgavene,
det eneste vedkommende som retter oppgaven gjør er å skrive en kort kommentar ("95% - flott jobbet"), ettersom dataprogrammet selv viser jo om du har svart rett og ligger til standardteksten om hvor du finner svaret.
Alternativet til Luftfartsskolen er selvsagt å ta det via den lokale klubben og kurs/oppmelding til eksamen der, - og det skulle jeg gjerne gjort hadde jeg hatt tid og anledning til det.
Kurset er - som Southwind også sier - overhodet ikke verdt 12000,- men dessverre er det ikke noe ordentlig alternativ.