Positivt om GermanWings

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
På siste side av del 3 i dagens Aftenposten får GermanWings en helsides positiv omtale... Gleder meg til å prøve selskapet i mars 2006...:up:
 
Tyske vinger er et meget bra selskap! Så gode stoler at man sover tvert. Dessuten flyr de ikke griseri
 
Sjefen lovet også bra benplass - noe for andre LCC selskap???
 
Hmm... Germanwings tar jo 4 kroner for en flytur til Hamburg!!!
 
Min konklusjon etter å ha flydd veeeeldig mange LoCo-selskaper, er at dette er NSB på 80-tallet: Kald kaffe! Svette smørbrød!

Til fordel for NSB: Bedre benplass
Til fordel for LoCo: Ingen røykekupe
 
Jepp! Men jeg er ikke like opptatt av å beholde 4U (German wings) som jeg er av å beholde DY i luften...
 
Originally posted by EB
Smak or Taste... A320 er et mye bedre fly enn 737...
...ja og Land Rover er mye bedre enn Alfa:p ....dette er aa blir idioti.....med 5000 737 bygget (og snart levert).....personlig liker jeg hverken A320 eller 737 i noen form og fasong...men naar man ser paa Southwest og hvor mange passasjerer de har fraktet sikkert og trygt med 737 gjennom aarene, med solide overskudd, da forblir utsagn om at de flyr A320 saa de er mye bedre, personlige meneinger som har null 0 niks med fakta aa gjoere......
 
I og for seg enig med storebror.. Land Rover er på lik linje med A320 større enn Alfa/B737...og når man i tillegg får bedre benplass hos German Wings så er jo ikke valget så vanskelig...(...konkurrentene på Oslo-Berlin og Oslo-Hamburg flyr som kjent 737)


PS! 737 har vel nesten 30-35 års forsprang i produksjon...
;)
 
Nå kan dette med beinplass avhengig av hvor nye A319ene til 4U er. De 18 (+12 opsjoner) A319 de bestilte i sommer er med to nødutganger over hver ving - altså maksimalt 156 seter. Spørsmålet er om de tar en EasyOne og reduserer setene til 150 for å komme ut med tre i kabinen?
 
Vi fløy med D-AKNI til CGN under EuroLoCo-turen i mai, og det var en som kom fra Eurowings - altså normalt antall seter som BU662 kaller det. Sammenlignet med setet jeg satt i en SAS smågris til Manchester i mai 2002 var plassen enorm - CK kan du hoste opp bildet?
 
Originally posted by LN-KGL
Vi fløy med D-AKNI til CGN under EuroLoCo-turen i mai, og det var en som kom fra Eurowings - altså normalt antall seter som BU662 kaller det. Sammenlignet med setet jeg satt i en SAS smågris til Manchester i mai 2002 var plassen enorm - CK kan du hoste opp bildet?

Varför inte en bild mellan CPH och AMS tagen av undertecknad som då satt på 2A med betydligt bättre plats.. Kommer i en post längre ner
 
Tja...kommer bare dett opp:
Proxy Error
The document has moved here.

Og så:
Le site que vous avez demandé est en maintenance

Toute notre équipe fait actuellement son possible pour le réablir au plus vite.
Merci de votre patience et de votre compréhension.


Uten å kunne fransk spesielt godt så forstår en at det pågår vedlikeholdsarbeide for tiden på siden....:)
 
Mèrde! Nåväl, den visar sig väl förr eller senare.. (Antagligen senare enligt grodstandard:pissed )
 
et voila

kurtimitten.jpg
 
Like før jul får jeg sjansen til å sammenligne Germanwings og Norwegian. Har bestilt billett med DY til Hamburg og 4U tilbake.
Har en mistanke om at 4U går av med seieren, de flyr tross alt Airbus som har en høyere comfort enn smågris. Men er en stor DY-fan da, og må jo støtte dem (skjønt den helt store støtten er jo ikke 296 kr, som billetten kostet).
4U skulle ha 404 kr inkl. avgifter, ikke direkte dyrt det heller. Kan de to selskapene tjene penger på dette da?
I mars begynner jo til og med DY å fly denne strekningen daglig.
 
Back
Top