PNF styrer trottle - vanlig?

Kom over videoen under på Youtube hvor PNF, i dette tilfellet kaptein, håndterer trottle under takeoff. Noen som vet om dette er vanlig prosedyre i Icelandair?

Det de gjør er ihvertfall helt sikkert standard prosedyre hos Icelandair. Hvem som gjør hva vil være avhengig av både flytype og selskap. Hos oss er det alltid kapteinen som har throttle ved avgang fram til V1, men som du også ser i videoen til Icelandair er det kapteinen gjør å sjekke at Autothrottle setter korrekt thrust. Det samme gjør Monitoring Pilot hos oss og.
 
Ja, det er skipper som er ansvarlig for V1, go-no go, derfor har han gasshåndtakene etter at styrken er etablert.
På Twin Otter krysset vi armer og hender mellom propeller og gass håndtak, husker en dame lurte på om vi var litt AC/DC og likte å ta på hverandre..? :D
 
Det de gjør er ihvertfall helt sikkert standard prosedyre hos Icelandair. Hvem som gjør hva vil være avhengig av både flytype og selskap. Hos oss er det alltid kapteinen som har throttle ved avgang fram til V1, men som du også ser i videoen til Icelandair er det kapteinen gjør å sjekke at Autothrottle setter korrekt thrust. Det samme gjør Monitoring Pilot hos oss og.

Samme hos oss.
 
Back
Top