Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det er vel ikke ulovlig å jobbe ekstra på fredag?God morgen fra kontoret. Stive null grader på Knausen i dag tidlig.. Tredej kaffen er nede og kjenner at fire dager blir for kort denne uken..
Blir dyrt for arbeidsgiver iallefall da 1 mai har faktisk lovfestet helligdagstillegg som en av to dager i året (andre dagen er 17 mai), Men er klart om KrFU får det som de vil så vil ikke 1 mai være helligdag lenger. Jeg lurer på om de hadde sagt det samme om himmelspretten om noen hadde sagt de ville fjerne den.Det er vel ikke ulovlig å jobbe ekstra på fredag?
Blir dyrt for arbeidsgiver iallefall da 1 mai har faktisk lovfestet helligdagstillegg som en av to dager i året (andre dagen er 17 mai), Men er klart om KrFU får det som de vil så vil ikke 1 mai være helligdag lenger. Jeg lurer på om de hadde sagt det samme om himmelspretten om noen hadde sagt de ville fjerne den.
Selv om man ikke har det så var poenget mitt nettopp at helligdagstillegget på 1 mai og 17 mai er forskriftsfestet. De som ikke har det gjennom avtale ha 50% tillegg.Jeg er rimelig sikkert på at godeste SudC ikke har helligdagstillegg![]()
Normale i Norge er at tillegg for arbeid på helligdager osv er regulert av tariff eller arbeidsavtalen. Mens for 1 og 17 mai spesielt så gjelder det et tillegg regulert gjennom forskrift. Dvs om man ikke har slike tillegg fra tariff eller arbeidsavtale så får man uansett 50% på 1 og 17 mai om man blir satt til arbeid da.Må man være på tariff for å få tillegg? (sorry my ignorance men jeg har faktisk aldri jobbet i Norge utover sommerjobber)
I min bransje har du aldri helt fri så jobbing blir det helt sikkert. Utfordringen er jo at de fleste andre har fri inkludert familien som ofte ønsker litt attention.Det er vel ikke ulovlig å jobbe ekstra på fredag?
Du får stikke til Bremen og se om de har fikset sofaen sinEr litt misunnelig på alle som fikk oppleve jordskjelv, det og vulkanutbrudd er to ting på ønskelista som er umulig å kjøpe for penger![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.