• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Plus: A321 eller RRE/RRF/RRG?

Star Flyer

Star Alliance only.
Skal reise med stort følge til Sør-Europa i SAS Plus.

Har bestilt via CPH med A321 på alle legs, men nå har jeg muligheten til å endre til direktefly fra OSL.
Den blir operert med RRE/RRF/RRG. (Disse har jo et rykte).

Hvilken maskin har best seter/benplass?
Rad 2 og 3 er ledig på begge maskinene.
 
Skal reise med stort følge til Sør-Europa i SAS Plus.

Har bestilt via CPH med A321 på alle legs, men nå har jeg muligheten til å endre til direktefly fra OSL.
Den blir operert med RRE/RRF/RRG. (Disse har jo et rykte).

Hvilken maskin har best seter/benplass?
Rad 2 og 3 er ledig på begge maskinene.

DEFINITIVT 321.
Hadde ikke vært særlig i tvil om valget her nei :-)
 
De fleste som ikke er interessert i fly og luftfart vil foretrekke direkte flight. Tror jeg hadde gått for det selv, så sant jeg fikk ledig midtsete.

Edit:
Dessuten så spiller jo avgangstid en rolle. Må man f.eks. opp tidlig for å fly 06:10 via CPH så kan man tåle et trangt sete for å slippe dette og heller fly direkte senere. Og omvendt, dersom direkte er uhyggelig tidlig og via CPH på et mer passende tidspunkt.
Forøvrig er det vanskelig å si sikkert at en rute blir operert med E/F/G (antar at du bruker seatmap og ser at 1ABC er tilstede?). Det kan bli gjerne utstyrsbytte, selv om jeg selv ikke har opplevd det på noen av spania-rutene i år. Det har alltid vært 738 uten winglets, nye recaro og med wi-fi.
 
Last edited:
De fleste som ikke er interessert i fly og luftfart vil foretrekke direkte flight. Tror jeg hadde gått for det selv, så sant jeg fikk ledig midtsete.

Edit:
Dessuten så spiller jo avgangstid en rolle. Må man f.eks. opp tidlig for å fly 06:10 via CPH så kan man tåle et trangt sete for å slippe dette og heller fly direkte senere. Og omvendt, dersom direkte er uhyggelig tidlig og via CPH på et mer passende tidspunkt.
Forøvrig er det vanskelig å si sikkert at en rute blir operert med E/F/G (antar at du bruker seatmap og ser at 1ABC er tilstede?). Det kan bli gjerne utstyrsbytte, selv om jeg selv ikke har opplevd det på noen av spania-rutene i år. Det har alltid vært 738 uten winglets, nye recaro og med wi-fi.

Takk for tips!
Direkteflyvningen med RRE/F/G går 06:00, mens København-ruta går 13:40.

Jeg ser at det er en slik maskin på setekartet. Det er kun 31 rader, og 1ABCDEF.

Hvor stor sannsynlighet er det for flybytte? I og med at SAS utnytter flyflåten sin mye mer denne sommeren, er kabalen kanskje lagt for godt?
 
Takk for tipset 737-405! :)

Det er så lenge siden jeg har fløyet RRE/RRF/RRG så jeg hadde glemt hvor ille(?) dem var...

Med de tidspunktene du refererer til også, høres det langt mer behagelig ut å fly via København. Klokken 06:00 er vel i tidligste laget for de fleste av oss..;)
 
Takk for tips!
Direkteflyvningen med RRE/F/G går 06:00, mens København-ruta går 13:40.

Jeg ser at det er en slik maskin på setekartet. Det er kun 31 rader, og 1ABCDEF.

Hvor stor sannsynlighet er det for flybytte? I og med at SAS utnytter flyflåten sin mye mer denne sommeren, er kabalen kanskje lagt for godt?

Ganske vanskelig å si hvor stor sjansen er for flybytte, men siden det er en morgenavgang og den skal langt avgårde, så burde det være god sjans for at den går med oppsatt materiell med winglets. 0600 er jo en plage i seg selv, å hvis man ikke ønsker å komme ned tidlig på dag, hadde jeg heller tatt ettermiddagsavgangen.
 
Ganske vanskelig å si hvor stor sjansen er for flybytte, men siden det er en morgenavgang og den skal langt avgårde, så burde det være god sjans for at den går med oppsatt materiell med winglets. 0600 er jo en plage i seg selv, å hvis man ikke ønsker å komme ned tidlig på dag, hadde jeg heller tatt ettermiddagsavgangen.

Da får jeg satse på ettermiddagsavgangen, med mindre det blir flybytte på direkteflyvningen.

Har jo selv erfart at andre bestilte billetter for sommeren har endret seg fra 73H til 738, og nå 737. Men det er en mnd siden, så regner med at det var finpuss på sommerprogrammet. De største endringene er vel gjort - med mindre en "SAS-er" her på forumet har magiske egenskaper ;)
 
DEFINITIVT 321.
Hadde ikke vært særlig i tvil om valget her nei :-)

Tja, setene i A321 er jo ikke så veldig behagelige de heller ... Så veldig viktig kan vel neppe dette være uansett, litt av en problemstilling! :lol:
 
Back
Top