Det islandske lavprisflyselskapet Fly Play har besluttet å legge ned driften med umiddelbar virkning. Det melder de i en pressemelding mandag formiddag.
Det kommer ikke klart frem om dette også gjelder datterselskapet på Malta.Legger ned:
![]()
Fly Play legger ned driften
Tusenvis av passasjerer må endre hjemreisene sine, skriver selskapet.e24.no
Det er hele butikken det er over og ut for. Kassa er tom.Det kommer ikke klart frem om dette også gjelder datterselskapet på Malta.
PPE også en der er i CPH, der ikke kommer afsted igen.Play har en maskin på vei i CDG. TF-PPC. Det blir vel neppe en retur på den? Mulig den blir tatt i arrest?
Usikker på om jeg hadde satt meg på det flyet i Keflavik hvis en konkurs var nært forestående.
Den blir tatt i arrest og kommer ikke videre før eieren av flyet(ene) har betalt utestående EURO-control og landingsavgifter. Alternativt stillet bankgaranti for at utestående blir betalt før maskinene fergeflys til midlertidig lagrings plass.Play har en maskin på vei i CDG. TF-PPC. Det blir vel neppe en retur på den? Mulig den blir tatt i arrest?
Usikker på om jeg hadde satt meg på det flyet i Keflavik hvis en konkurs var nært forestående.
Og denne står nå i CPH.TF-PPE skal flys tom til Tolouse i morgen.
Så vidt jeg kan se, er der ingen groundede Play fly i BLL!Rundt 700–900 personer som fløy med Play i natt og morgentimene sitter fast i utlandet. Totalt er det tusenvis av passasjerer som er strandet og må endre planen for hjemreisen.
I morges ble det gjennomført seks flyvninger, til Paris, Amsterdam, København, London, Billund og Dublin. Det syvende flyet skulle etter planen fly til Tenerife kl. 10:30 men den flyvningen er kansellert på grunn av flyselskapets kollaps.
![]()
Sex vélar fastar ytra: 700-900 fóru út í morgun
Um 700-900 manns sem flugu með flugfélaginu Play í morgun og í nótt eru fastir erlendis án þess að hafa flugfar heim.www.mbl.is
Så vidt jeg kan se, er der ingen groundede Play fly i BLL!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.