ICE PLAY - konkurs september 2025

Er det en PLAY effekt eller ikke. Icelandair har satt opp prisene og det vet jeg er på grunn av PLAY’s konkurs (prisene gikk opp samme dag, og mediene på Island har snakket om det).

Men SAS har helt hinsidige priser mellom OSL – KEF på datoene mandag 13 oktober til torsdag 16 oktober. Og hvis man prøver på søndag 12 oktober via CPH så er CPH – KEF ikke tilgjengelig (helt fult fly) på begge avganger. SAS har 2 avganger daglig fra CPH og en avgang daglig fra OSL (i fjor hadde SAS 2 ganger daglig OSL – KEF sommeren 2024 og ut oktober).
Er dette også en dominoeffekt av PLAY i uke 42, eller er det noe annet pågår?
Er også høstferie i Midt-Norge og noen andre steder i landet neste uke. Samt Efterårsferie i Danmark som Mads93 skriver. Så er nok knapt med seter da. :)

Kim

PLAY Europe sine 3 A321neo (9H-PEA/-PEB/-PEC) som de opererte på vegne av SkyUp Europe (SkyUp MT), alle disse ble fløyet RMO-QYF 30. september. Så står TF-PLB som skulle bli 9H-PED, fortsatt opp vedlikehold i Ostrava i Tsjekia.

Helgen der 757 flygningen er satt opp.
Kan og være at nordlyssesongen er i gang.

Hørstferie i Danmark :)

Er også høstferie i Midt-Norge og noen andre steder i landet neste uke. Samt Efterårsferie i Danmark som Mads93 skriver. Så er nok knapt med seter da. :)

Kim

Tusen takk for tilbakemeldinger. Da er det en grunn til at det er så dyre priser.
Veldig rart at SAS ikke da fortsetter med 2 avganger OSL - KEF ut oktober.

Kult at du skriver "Efterårsferie", da har jeg lært hva høstferie er på dansk :)

På MBL står det at det er 3 maskiner som er registret på Malta og at de er i forhandlinger på å få leid de maskinene.
Der er noget mystisk ved Plays eventuelle set-up på Malta! Ifølge Iceland Motor (MBLs engelsksprogede version),
har Fly Play Europe’s chief operating officer, islændingen Halldór Guðfinnsson forladt firmaet. Om han
gik selv eller “ blev gået” skal jeg ikke gøre mig klog på.

Det stemmer som LN-MOW sier.

Og så sier de også:
Play's fly maskiner vil ikke bli overført før gjelden er betalt

Og de kan næppe betale gælden! Men det var da pudsigt, at COOen den ene dag siger, at Fly Play Europe
er “ safe”, og den næste dag er han væk…..
Måske skal vi lave en separat tråd om de islandske LCCs de sidste 25 år, for der er sket mange besynderlige
ting gennem tiden!..?

TF-PBB er da fløyet KEF-OSL og retur til utleier. Dog er OSL vel en litt uvanlig destinasjon for slik?
Attpåtil ser det ut til at den parkerte ved GA-terminalen. Hadde den blitt parkert ved SAS-teknisk hadde det i hvert fall gitt mening mtp 320-komoetanse…

Hva er GA-terminalen?

Nå hørte jeg Martin si: Bruk Google!!
Men jeg ble ikke så klok av dette.

Privatflygninger (GA)

Vi ønsker velkommen til alle privat- og småfly på Avinors flyplasser, og tilbyr fuel og parkering for GA-flygninger (general aviation). Lufthavnen tilbyr følgetjeneste til oppstillingsplassene og hjelper til med transport til og fra terminalen.

....den gamle terminalen som i dag kalles for "GA-terminalen"

• Like
Reactions: jb1
Back