Planleggingshjelp til Shanghai

Klør i fingrene nå, må kjøpe meg 6000 ekstra poeng til ca 2300 kr, men det er jo fortsatt billig for det. Ser for meg en tur på skikkelig studentbudsjett ;)

Nå var ikke sidene til Kina helt oppdatert, bortsett fra noe greier om Jagland. Men kanskje de ikke liker nordmenn lengre???

Edit: På sidene til visumservice.no står det:
Invitasjon påkrevd: Kun ved forretningsreise for flere innreiser

Mulig SAS blander kortene eller web sider ikke er oppdatert.

Last edited:
Det med invitasjon for visa gjelder vel bare Sverige og ikke Norge?

Ellers ser det nå enda lurere ut å ha valgt å bli der i transit under 48 timer og slippe hele visumstyret. :-)

Så må man betale 500 spenn for visumet og møte i Oslo personlig...mmmm

Og så må du ha godkjente bilder til visumet i tillegg, koster fort et par tre hundre det også.

Når det gjelder Shanghai, ikke akkurat min favorittby. Bodde ved The Bund, mye koseligere der enn i Pudong. Man tar "gang"tunellen under elva når man vil over på andre siden av elva.

Skal man først til Kina, ville jeg vurdert andre byer. 2-3 døgn er mer enn nok i Shanghai.

Noen som har erfaringer med visum formidlingstjenester? Som f.eks www.visumservice.no ? For oss som bor mer enn 50 km unna oslo kan jo dette være en ok tjeneste? De krever 500 kr for jobben, men man slipper jo unna alt stresset?

Last edited:
Trur jeg lar Shanghai være inntil vidre. Får heller evnt gå for noen av de andre EB tilbudene.

Var kjempegøy dette her.. hadde egentlig ventet dette.

I tillegg viser min poengsaldo 0,- !

Facebooksiden til SAS har begynt å få noen poster også. Ingen er i stand til å bestille noe.

"Vi har ingen kontakt med EuroBonus. Vennligst prøv igjen senere."

Tydeligvis havari pga for stor pågang. Pinlig av SAS igjen desverre.

Folk har begynt å "bestille" på Facebook...

Er det noen fra SAS som kan svare på hvorfor SAS ofte har problemer med sin hjemmeside?

Jeg har forståelse for at man normalt ikke kan ha større kapasitet hele året for å dekke toppene, men jeg har ikke forståelse for at man i IT organisasjonen IKKE forutser og manner opp til ekstra server-kapasitet (og bemanning) ved slike kampanjer. Og dette er ikke første gangen, SAS.

Så var der også lige en kunde, der kom op med SAS' ny slogan:

Servers Are Slow

Det er da nok det mest præcise og korrekte slogan jeg længe har hørt :)

SCORE! Etter 1 time og 50 minutter lykkes det å bestille en bonustur til Shanghai :D

Men fy skam, SAS, dette var ingen god start på 20-årsjubileet :angry:

Grattis :) Ikke gæli at du klarte det til slutt :)

Tusen takk :colgate: Da blir det TR med Sally med parykk i eco på vei til Shanghai i mai :lol: Ser forresten nå at vi er noen som har kapret denne tråden fullstendig. Sorry, men det er lett å la seg rive med... Men da er det bare å legge seg og samle krefter til fredagens tur til Toronto :fly

Tusen takk :colgate: Da blir det TR med Sally med parykk i eco på vei til Shanghai i mai :lol: Ser forresten nå at vi er noen som har kapret denne tråden fullstendig. Sorry, men det er lett å la seg rive med... Men da er det bare å legge seg og samle krefter til fredagens tur til Toronto :fly

Forventer TR med Sally ja :D
God tur til Toronto :)

Transit visum i 48 timer krever at du er i transit! Dvs du kan ikke troppe opp med t/r billett. Må ha med bekreftelse på billett videre fra PVG til en annen destinasjon.

Back